* مصر از حضور نظامی ترکیه در سوریه انتقاد کرد
پ
کد خبر : ۲۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ -23 October 2020
«سامح شکری» وزیر خارجه مصر در نشست فوق العاده هیات دولت با انتقاد از حضور نظامی ترکیه در سوریه گفت:: این حضور نه تنها تهدیدی برای سوریه به شمار می‌رود، بلکه به شدت به تمام منطقه ضرر می‌زند.
به گزارش «آزادی»  شکری با ابراز نگرانی عمیق از ادامه " دخالت‌های ویرانگر برخی از طرف‌های منطقه‌ای در سوریه " تاکید کرد: نباید با طرح‌های شعله ور کننده آتش تندروی و افراط گرایی و با پدیده انتقال جنگجویان تروریست خارجی با سهل انگاری برخورد کرد.

وی اعلام کرد: مصر از تلاش‌های شکل گرفته برای تقویت عملکرد کمیته قانون اساسی در سوریه جهت دستیابی به اهداف موردنظر و پیشبرد فرآیند سیاسی سوریه در تمامی ابعاد آن پشتیبانی می‌کند.

وزیر خارجه مصر تاکید کرد: قاهره مخالف اتخاذ هر گونه اقدام در جهت ایجاد تغییر اجباری در ساختار جمعیتی سوریه است.

شکری خواستار مشارکت تمامی گروه‌های مخالف در فرآیند تصمیم گیری در سوریه شد به گونه‌ای که این مشارکت بتواند در دستیابی به راه حل سیاسی فراگیر برای بحران سوریه نقش داشته باشد.

وزیر خارجه مصر ابراز داشت: راه حل یاد شده می‌تواند به بحران تقریبا ده ساله سوریه پایان داده و به خواست مردم این کشور مبنی بر داشتن یک آینده با ثبات‌تر تحقق ببخشد.

روابط مصر و ترکیه از هنگام سقوط دولت محمد مرسی و روی کار آمدن ژنرال السیسی در سال ۲۰۱۳ همچنان پرتنش بوده است و اخیرا نیز بر سر لیبی تا پای جنگ هم پیش رفتند.

مصری‌ها در لیبی از ژنرال حفتر و ترکیه ای‌ها از فائز از السراج رئیس دولت الوفاق حمایت می‌کنند.

طرف‌های درگیر در لیبی، امروز جمعه سرانجام پس از ۵ روز مذاکره در مقر سازمان ملل در ژنو، قرارداد آتش بس امضا کردند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، مصر ، ترکیه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: