* معترضان سودانی پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند
پ
کد خبر : ۲۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ -22 October 2020
تظاهرکنندگان سودانی در راهپیمایی خود پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند. یک معترض سودانی نیز در شرق خارطوم به ضرب گلوله نیرو‌های پلیس کشته شد و ۱۴ تن دیگر نیز زخمی شدند.
به گزارش «آزادی» ، رسانه‌های داخلی سودان از جمله روزنامه غیر دولتی "الانتباهه" گزارش دادند، تظاهرکنندگان سودانی در راهپیمایی "اصلاح مسیر انقلاب" در خارطوم با آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با مساله عادی‌سازی با این رژیم اعلام کردند.

این رسانه‌های سودانی اعلام کردند، تظاهرکنندگان با سر دادن شعار‌هایی در محکومیت فراخوان‌های عادی‌سازی، از مسؤولان خواستند از این اقدام صرف نظر کنند.

روزنامه الانتباهه تصاویری از سوزاندن پرچم رژیم صهیونیستی توسط گروهی از تظاهرکنندگان در خارطوم منتشر کرد.

برخ فعالان نیز تصاویر و ویدیو‌هایی از سوزاندن پرچم رژیم صهیونیستی در راهپیمایی‌های "اصلاح مسیر انقلاب" در خارطوم به اشتراک گذاشتند.

روزنامه الهدف که از سوی حزب عربی سوسیالیستی بعث آن را چاپ می‌کند، در صفحه خود در فیسبوک تصاویر و ویدیو‌هایی از این اقدام را منتشر کرد و نوشت، انقلابی‌ها پرچم رژیم صهیونیستی را در راهپیمایی ۲۱ اکتبر در خارطوم آتش زدند.

روز چهارشنبه راهپیمایی‌هایی در خارطوم به راه افتاد که شرکت‌کنندگان آن اصلاح مسیر انقلاب را خواستار بودند.

همزمان خبر‌هایی در رسانه‌های عبری زبان از سفر یک هیئت اسرائیلی به خارطوم جهت آمادگی برای اعلام عادی‌سازی روابط میان دو طرف منتشر شدند.

از طرف دیگر دفتر مطبوعاتی پلیس سودان صبح امروز (پنج‌شنبه) در بیانیه‌ای از مرگ یک شهروند این کشور در اثر یک جراحت کشنده در تظاهرات روز چهارشنبه خارطوم خبر داد.

در این بیانیه آمده است: پلیس برای تامین امنیت مراکز حساس تلاش کرد و شرایط برگزاری راهپیمایی روز چهارشنبه خوب بود. برخی تلاش‌ها برای ایجاد آشوب و تخریب از سوی گروه‌های محدودی انجام شد که نیرو‌های پلیس مطابق با قانون با آن‌ها برخورد کردند. اما عصر چهارشنبه گزارشی از فوت یک شهروند در شرق نیل در اثر یک جراحت مرگبار به دست ما رسید.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات قانونی از سوی دادستانی برای مشخص شدن مسؤول و ابهامات این ماجرا و نیز تضمین بی‌طرفی و اجرای عدالت انجام شدند.

کمیته مرکزی پزشکان سودان نیز عصر چهارشنبه در بیانیه‌ای از کشته شدن یک تن و زخمی شدن ۱۴ تن دیگر در جریان تظاهرات روز چهارشنبه خبر داد.

این کمیته غیر دولتی در بیانیه خود آورد: راهپیمایی‌های اصلاح مسیر (انقلاب) با زورگویی و خشونت شدید حاکمیت مواجه شد که در اثر آن محمد عبد المجید به ضرب گلوله نیرو‌های پلیس در شرق خارطوم به شهادت رسید.

پلیس سودان چهارشنبه اعتراضات در سه شهر پایتخت این کشور یعنی خارطوم، بحری و ام درمان را با استفاده از گاز اشک‌آور متفرق کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: