* لاوروف: برای ایجاد آتش‌بس در قره‌باغ تلاش می‌کنیم
پ
کد خبر : ۲۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ -19 October 2020
وزیر خارجه روسیه امروز، دوشنبه اعلام کرد: مسکو با ایروان و باکو برای ایجاد سازوکار نظارت بر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ همکاری می‌کند.
به گزارش «آزادی» ، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی خبری بعد از مذاکرات با ماریا پجینوویچ، دبیرکل شورای اروپا تاکید کرد: ما بعد از ارائه دو سند که امضا شد دریافتیم باید وضعیت میدانی تغییر ریشه‌ای کند و توقف کارآمد درگیری‌ها با ایجاد سازوکاری برای نظارت بر سیستم آتش‌بس ممکن است.

او افزود: روسیه تلاش‌هایی را در این مسیر به کار می‌گیرد از جمله از طریق کانال‌های وزارت دفاع که با همتایان جمهوری آذربایجان و ارمنستان همکاری می‌کند.

لاوروف اضافه کرد: امیدوارم این سازوکار نظارتی در آینده نزدیک تشکیل شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد، دو طرف نزاع باید سخنرانی‌های تند و آتشین خود را کنار بگذارند و دست از اقدامات نظامی در قره‌باغ بردارند.

لاوروف تصریح کرد: جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید اقدام به هماهنگی اصول محوری کنند که بتوانند اوضاع قره‌باغ را به سمت ثبات طولانی مدت تغییر دهند.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد به هم‌قطارانش در شورای اروپا گام‌هایی که مسکو به منظور توقف درگیری‌ها در منطقه برداشته را اطلاع داده است.

او تاکید کرد: ما مطمئنیم که مهمترین مساله در حال حاضر تعلل نکردن در توقف سخنرانی‌های تند و خصمانه چه بین طرفین و چه در سطح طرف‌های بین‌المللی مسؤول است؛ مساله‌ای که تلاش زیادی را نمی‌طلبد. اما گام بعدی که باید همزمان با توقف سخنرانی‌های خصمانه برداشته شود توقف اقدامات نظامی و حملات به تاسیسات غیرنظامی است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: آزادی ، لاروف ، آتش بس ، تلاش
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: