* رویکرد ترامپ؛ تشدید تنش‌ها در سایه منافع انتخاباتی
پ
کد خبر : ۲۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ -16 September 2020
رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی با به راه انداختن تبلیغات نمایشی در حوزه سیاست خارجی به شدت به دنبال جلب آرای مردم آمریکا پیش از انتخابات است که اثبات شده هدفش منافع شخصی بوده و به دنبال صلح جهانی نیست.
به گزارش «آزادی» ، دونالد ترامپ در حالی روز گذشته (سه‌شنبه) میزبان مراسم امضای توافق سازش میان امارات و بحرین بود که اهداف انتخاباتی‌اش در این رویداد نسبت به مسائل دیگر برجسته‌تر است.

دونالد ترامپ که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شدت به دنبال جلب نظر مردم این کشور است، همچنان با فریب‌کاری ترفند‌های مختلفی را اجرایی می‌کند. کارشناسان با توجه به شکست‌های پیاپی سیاست‌های واشنگتن در سال‌های اخیر و ناامیدی دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا از پیروزی در انتخابات پیش رو این اقدام را در راستای تبلیغات انتخاباتی وی می‌دانند.

وزیران خارجه امارات و بحرین روز گذشته با "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیمان عادی سازی روابط با این رژیم را با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امضا کردند تا روند خیانت به آرمان مردم فلسطین را تکمیل کنند.

عبدالله بن زاید آل نهیان از طرف امارات متحده عربی، عبدالطیف بن راشد الزیانی وزیر خارجه بحرین از یک سو و نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سوی دیگر این توافق را در کاخ سفید به امضا رساندند.

در ابتدا توافق همکاری میان امارات و رژیم صهیونیستی با واسطه‌گری ترامپ به امضا رسید و سپس توافق مشابهی بین بحرین و رژیم اشغالگر امضا شد.

ترامپ در حالی طی این مراسم مدعی شد که توافق‌های بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی می‌تواند به صلح واقعی منجر شود که بسیاری از کارشناسان معتقدند این توافق‌ها نه تنها منجر به صلح در منطقه نخواهد شد بلکه تنش‌ها را تشدید خواهد کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به دنبال امضای توافق سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که امضای این توافق هرگز صلح را در منطقه برآورده نخواهد کرد.

رژیم آل خلیفه و اشغال‌گر قدس که از مدت‌ها قبل با یکدیگر روابط پنهانی داشته‌اند، بار‌ها با سیاست‌های غیرانسانی شان نشان داده اند اهمیتی برای صلح در منطقه قائل نیستند و فقط اهداف خصمانه خود را دنبال می‌کنند.

رژیم صهیونیستی پیش‌تر با مصر، اردن و تشکیلات خودگردان نیز معاهده‌هایی را امضا کرده بود، اما تجربه رابطه با این رژیم نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها تاکنون نه تنها به تعهدات خود در این توافق‌ها پایبند نبوده است که حتی معاهدات و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نیز همواره نقض کرده است.

تصمیم امارات و بحرین برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی منجر به نزدیک شدن محور مقاومت به فلسطین خواهد شد و حافضان واقعی صلح را برای مقابله با اشغال‌گران مصمم‌تر می‌کند.

کارشناسان در این راستا ابراز امیدواری کرده اند که محور مقاومت با اتحاد مردم فلسطین به زودی توطئه اشغال‌گران را خنثی و سرزمین‌های اشغالی را از چنگ رژیم صهیونیستی خارج می‌کنند.

در این میان دونالد ترامپ نیز فرصت را غنیمت شمرده و برای رسیدن به اهداف انتخاباتی خود نمایشی به راه انداخته تا نظر جامعه جهانی را به خود جلب گرده و آمریکایی‌ها را به رای دادن به او وادار کند.

در سوی دیگر رئیس جمهوری آمریکا همزمان در حال سواستفاده از مساله صلح افغانستان نیز است تا از این طرح هم حتی در صورت به نتیجه نرسیدن منافع کوتاه مدت انتخاباتی بدست بیاورد.

سوال اینجاست که چرا ترامپ در این مقطع زمانی بسیار مهم قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ناگهان به فکر صلح در خاورمیانه افتاده و پیش از این اقدامی در این راستا انجام نداده بود؟

منافع انتخاباتی ترامپ در امضای توافق میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی بیشتر از اهداف دیگر چشم نواز است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، ترامپ ، تنش ، انتخابات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: