* خیانت مفت و مجانی
پ
کد خبر : ۲۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ -15 September 2020
روزنامه الاخبار لبنان در صفحه نخست شماره امروز سه شنبه با چاپ تصویر بزرگی از محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی، در تیتر اصلی خود با اشاره به توافق عادی سازی روابط امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی، آن را «خیانتی مجانی» توصیف کرد.
به گزارش «آزادی» ، این روزنامه‌ی لبنانی با بررسی برخی جنبه‌های فرهنگی ملت‌های عرب، تاثیر فرهنگی این مساله (عادی سازی روابط) را همسان با تاثیر سیاسی آن دانست و در ادامه نوشت: شاکله‌های دینی همچنان در مردم منطقه زنده است بنابراین مقامات سیاسی منطقه همیشه سعی دارند موافقت رجال دینی را در مسایل سیاسی جلب کنند تا نظر مردم نیز موافق آن‌ها باشد. اما عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی مساله‌ای درواقع عادی نیست و صدای رجال دینی را در آورده و همین امر باعث شده تا مقامات سیاسی بدنبال این باشند که به آن رنگ و لعاب شرعی و دینی ببخشند تا بدین وسیله به اهداف خود در زمینه‌های سیاسی و تجاری برسند.

الاخبار نوشت: سیاستمداران این کشور‌های عربی با تبلیغ گفتمان مذهبی بدنبال مشروعیت بخشیدن عادی سازی روابط با دشمن (صهیونیستی) هستند، اما هیچ مبنای دینی که آن را توجیه کند وجود ندارد؛ بنابراین آن‌ها بوسیله بازی با کلمات و استفاده از برخی اصطلاحات شرعی و با جلوه دینی نظیر: "آتش بس" یا "پیمان" و یا "آشتی" که ریشه در باور‌های عمومی دارد درصدد نیل به اهداف خود هستند.

در ادامه این یادداشت، "عادی سازی" آدرسی غلط عنوان شده است که درپس پرده اش اعتراف به مشروعیت رژیم صهیونیستی نهفته است.

براساس یادداشت روزنامه الاخبار دو نیاز مبرم امروز جهان اسلام در این برهه حساس اول بصیرتی است تا فریب این بازی سیاسی با رنگ دینی اش را نخورند و گرفتار این بازی خطرناک (عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) نشوند و دوم وحدت میان اعراب که بعنوان ابزاری برای مقابله با شرارت‌های رژیم غاصب بکار گرفته شود که دشمن درصد پاره کردن این اتحاد است.

نگارنده، عادی سازی روابط کشور‌های منطقه را آفتی خطرناک برای فرهنگ و مفاهیم اسلامی دانست که ارزش‌های اسلامی همانند 'استقلال' و 'عزت' و 'آزادی' را دچار شعارزدگی نموده و جنایات رژیم اشغالگر قدس را توجیه می‌کند!

به نوشته الاخبار، نمی‌توان پذیرفت که ادعای احقاق حق فلسطین را داشت، اما با دشمن آن پیمان دوستی بسته شود. این اعمال، مبارزان و مقاومین را به یک عامل دست بیگانه، مشتری را بعنوان صاحب خانه و کشور‌های اصلی منطقه را که مخالف اشغال کشور‌های سرکش هستند، بعنوان دشمن و رژیم صهیونیستی را به همسایه، دوست و متحد تبدیل می‌کند.

در آخرین بخش یادداشت مذکور امتیاز دادن‌های برخی از کشور‌های عربی در طول تاریخ را اشتباهاتی استراتژیک توصیف کرده که همیشه به ضرر فلسطین بوده و باعث شده تا رژیم صهیونیستی مدام جلوتر بیاید و خواسته‌های جدید مطرح کند. ابتدا اعلام قدس بعنوان پایتخت صهیونیست‌ها توسط دونالد ترامپ، سپس در مورد الحاق جولان و کرانه باختری و در آخر نیز اجازه تشکیل یک میهن جایگزین برای فلسطینیان و کشور منحصر به فرد یهود که معلوم نیست انتهایش کجاست؟

قرار است توافقنامه عادی سازی روابط ابوظبی و منامه با تل آویو امروز (سه شنبه) در مراسمی به میزبان واشنگتن و با حضور سران این رژیم‌ها رسما امضا شود.

اقدام بحرین و امارات برای برقراری روابط رسمی با رژیم صهیونیستی، محکومیت بسیاری از کشور‌های اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را به دنبال داشته است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، خیانت ، مفت و مجانی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: