* میزبان گردهمایی تبلیغاتی ترامپ جریمه شد
پ
کد خبر : ۲۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ -15 September 2020
شرکتی که میزبان برگزاری گردهمایی تبلیغاتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نوادا بود به دلیل برگزاری این مراسم در مکانی سربسته و نقض مقررات کرونایی ۳۰ هزار دلار جریمه شد.
به گزارش «آزادی»  این شرکت به دلیل گردهمایی هزاران نفر در مکانی سرپوشیده که دستورات بهداشتی مقابله با کرونا را در خصوص جلوگیری از تجمعات بزرگ نقض می‌کند جریمه شده است.

براساس مقررات ایالت نوادا گردهمایی‌ها به ۵۰ نفر محدود شده است. شهر هندرسون ایالت نوادا به شرکت تولیدی اکستریم هشدار داده بود که با برگزاری این تجمع، مقررات را نقض می‌کند.

این شرکت آمریکایی ۳۰ روز مهلت دارد تا جریمه خود را پرداخته و یا از خود در مقابله صدور مجوزی درباره نقض مقررات از سوی شرکت‌های خاطی، دفاع کند.

گردهمایی روز شنبه ترامپ در حالی برگزار شد که شمار کشته‌های ناشی از کووید-۱۹ به ۲۰۰ هزار نفر در سراسر آمریکا نزدیک می‌شود.

ترامپ پیشتر نیز در ژوئن گذشته گردهمایی مشابهی را در محیطی سربسته در شهر تولسا ایالت اوکالاهاما برگزار کرده بود که باعث افزایش شمار مبتلایان در روز‌های بعد از آن شد.

استیو سیسولاک فرماندار دموکرات ایالت نوادا، تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را برای برگزاری گردهمایی تبلیغاتی خود در فضای بسته در این ایالت، غیرمحتاطانه و خودخواهانه توصیف کرد و گفت: ترامپ جان مردم را به خطر انداخته است.

ترامپ در گردهمایی تبلیغاتی خود از سیسولاک انتقاد کرده بود و به جمعیتی که از این ایالت در این مراسم حضور داشتند گفته بود: به فرماندار خود بگویید این ایالت را باز بگذارد!

وی همچنین فرماندار این ایالت را مزدور توصیف کرد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر برابر با ۱۳ آبان برای تعیین پنجاه و نهمین رئیس جمهوری آمریکا و معاون او برگزار می‌شود و ترامپ در شرایطی که زمان زیادی تا انتخابات باقی نمانده است با چالش مدیریت غلط همه گیری کرونا مواجه است و محدودیت‌های کرونایی موانعی را در مقابل کمپین‌های انتخاباتی اش ایجاد کرده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: