* فردا روزی سیاه در تاریخ جهان عرب است
پ
کد خبر : ۲۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ -14 September 2020
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، مراسم امضای توافقات عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات و بحرین که فردا در واشنگتن برگزار می‌شود را روزی سیاه در جهان عرب دانست.
به گزارش «آزادی» ، محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، مراسم امضای توافقات عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات و بحرین که فردا در واشنگتن برگزار می‌شود را روزی سیاه در جهان عرب دانست.

وی اعلام کرد: فردا شاهد روزی سیاه در تاریخ امت عربی و شکستی برای اتحادیه عرب که نگوییم اتحادیه بلکه پاره و تقسیم شده است، محسوب می‌شود.

اشتیه گفت: این روز هم به تقویم درد فلسطینی و ثبت شکست‌های عربی افزوده خواهد شد.

وی از کشور‌های عربی خواست که در مراسم امضای توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی به سرپرستی آمریکا مشارکت نکنند.

این در حالی است که امروز، احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب، اثرات تصمیمات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که اخیراً از سوی امارات و بحرین رخ داد را کم اهمیت دانست.

وی افزوده بود: من مطمئن هستم که تحولاتی که اخیراً منطقه شاهد آن بوده (عادی سازی ۲ شیخ نشین با رژیم صهیونیستی) تاثیری بر اجماع عربی درباره حتمی بودن پایان اشغال اراضی عربی از سوی اسرائیل به عنوان شرط اساسی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر در خاورمیانه، ندارد!

این حرف‌های ابوالغیط پس از گرایش برخی از کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس برای عادی سازی روابط با تل آویو که اختلافات عربی-عربی را دامن می‌زند و سطح تنش میان برخی کشور‌های عضو این اتحادیه را تشدید می‌کند، بیان می‌شود.

گفتنی است که اتحادیه عرب در نشست اخیر در سطح وزیران خارجه این اتحادیه، نتوانست تصمیمی در مخالفت با عادی سازی روابط میان امارات و تل آویو اتخاذ کند.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، روز سیاه ، جهان عرب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: