* افشای پیشنهاد نجومی امارات و عربستان به فلسطینیان
پ
کد خبر : ۲۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ -13 September 2020
یک روزنامه صهیونیستی افشا کرد که عربستان و امارات برای جلب موافقت تشکیلات خودگردان فلسطین در عادی‌سازی با رژیم اسرائیل٬ پیشنهاد‌های نجومی به آن داده بودند.
به گزارش «آزادی» ٬ روزنامه صهیونیستی «گلوبس» نوشت که رهبری فلسطین بسته‌های مالی کلان و نجومی از امارات و عربستان را در قبال عادی‌سازی با اسرائیل رد کرده است.

این روزنامه عبری افشا کرد که در ماه‌های اخیر مذاکرات محرمانه‌ای میان دولت امارات و عربستان و بحرین و مصر و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «محمد اشتیه» نخست وزیر آن با هدف پایان دادن به مخالفت فلسطین برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل انجام شد.

طبق اطلاعات روزنامه مذکور صهیونیستی٬ امارات و عربستان وعده دادند بودند که روند حاکمیت رژیم صهیونیستی بر اراضی کرانه باختری اشغالی متوقف شده و در همان حال مذاکرات با تل‌آویو را از سر بگیرند.

روزنامه صهیونیستی گلوبس در ادامه افشا کرد که حتی پیشنهاد‌های اقتصادی نیز به رهبران فلسطین داده شد و طبق گفته دیپلمات‌های بین‌المللی که در این مذاکرات مشارکت کرده بودند٬ به رهبران فلسطین وعده سرمایه‌گذاری‌های کلان در زیرساخت‌ها و بازکردن کانال‌های مستقیم تجاری و فروش نفت و گاز به کمترین قیمت ممکن و ایجاد مناطق پیشرفته و استخدام ده‌ها هزار مهندس و دانش‌آموخته فلسطینی در شرکت‌های حوزه خلیج فارس و.. داده شد.

آنگونه که در این روزنامه صهیونیستی آمده٬ توسعه نوار غزه و کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین در بازگرداندن سیطره‌اش بر غزه نیز از جمله پیشنهاد‌های رژیم‌های عربی برای فلسطینیان در قبال موافقت با عادی‌سازی با صهیونیست‌ها بود.

امارات و بحرین به فاصله کمتر از یک ماه تحت نظارت مستقیم آمریکا عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که در تاریخ ۱۵ سپتامبر جاری مراسم رسمی امضای توافق میان امارات و رژیم اسرائیل در کاخ سفید برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: