* سطح فوتبال ایران تنزل پیدا کرده است
پ
کد خبر : ۲۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵ -05 September 2020
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با اشاره به اتفاقات حاشیه‌ای دیدار نهایی جام حذفی، گفت: سطح فوتبال ایران به بازی در محلات تنزل پیدا کرده است و با دست خودمان، تیشه به ریشه فوتبال می‌زنیم.
به گزارش «آزادی» «کاظم اولیایی» که از شکست استقلال برابر تراکتور ناراحت بود درباره دلایل این شکست به ایرنا، افزود: استقلال در نیمه نخست، بازی را به حریف واگذار کرد. بازیکنان در این نیمه تمرکز و روحیه لازم برای ارائه توان خود را نداشتند.

وی افزود: این مساله به طور مستقیم در حوزه وظایف کادر فنی تیم است که با توجه به آنچه که شاهد بودیم این موضوع به خوبی انجام نشد.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال اضافه کرد: با توجه به سیستم آموزشی و تربیتی بازیکنان، رسیدگی به مساله روحی روانی درتیم‌های ایرانی بسیار بیشتر از موارد مشابه در خارج از کشور است. به عنوان مثال برگزاری اردو‌های بلندمدت خارجی به جای اثرات مثبت، تاثیر منفی در روحیه بازیکنان دارد این در حالی است که درخارج از کشور اینگونه نیست و بازیکنان خود را راحت‌تر با شرایط تطبیق می‌دهند.

وی ادامه داد: البته نباید از مناقشات مدیریتی پیش از برگزاری این دیدار به آسانی عبور کنیم. معتقدم استقلال چند روز قبل از برگزاری این مسابقه در خارج از زمین نیز نتیجه را به تراکتور واگذار کرده بود.

اولیایی اضافه کرد: به درستی نمی‌دانم دلیل این بی تدبیری پیش از حضور تیم در دیدار نهایی جام‌حذفی چه بوده است. این موضوع نقطه ضعف بزرگی در مدیریت تیم به شمار می‌رود و مسوولان باید پاسخگوی آن به هواداران باشند.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره عملکرد تیم در نیمه دوم، عنوان کرد: تنها دلیل بازی خوب بازیکنان در نیمه دوم به غیرت آنان ارتباط پیدا می‌کند. بازیکنان وقتی همه چیز را تمام شده دیدند به غیرت‌شان برخورد و با ارائه بازی سراسر هجومی فشار لازم را به حریف وارد کردند، اما این زمان برای جبران فرصت‌های از دست رفته در نیمه نخست کافی نبود و در مجموع نتیجه را واگذار کردند.

وی در پاسخ به این سووال که تبعات این شکست چه می‌تواند باشد، گفت: اگر شکست فنی باشد تغییر در کادر فنی و بازیکنان لازم و ضروری است. اما آنچه که شاهد بودیم شکست فنی نبود و به مسایل مدیریتی و بیرون زمین ارتباط داشت و به نظرم باید به ضعف مدیریت در باشگاه رسیدگی و توجه کرد.

اولیایی تاکید کرد: البته این مساله به تمامی فوتبال ما باز می‌گردد. پنجشنبه شب «ساکت الهامی» سرمربی تیم تراکتور شرایطی را دربیرون زمین ایجاد کرد که با روح فوتبال و ورزش منافات دارد. برد و باخت در ورزش مهم است، اما به چه قیمتی ببریم یا ببازیم. ما روز به روز از استاندار‌های فوتبال دورتر می‌شویم.

وی به چیدمان مسوولان در هنگام اهدای مدال و جام قهرمانی به تیم برنده اشاره کرد و افزود: کجای دنیا رییس فدراسیون و یا نماینده او باید پس از نماینده مجلس منطقه یا برگزار کننده بازی، بایستد. شب گذشته رییس سازمان لیگ هنگام اهدای جام کجا بود؟ ما به دنبال قهرمانی در آسیا و منطقه هستیم و آیا با رعایت نکردن استاندار‌های روز دنیا می‌توانیم به آن برسیم؟

اولیایی ادامه داد: درسال ۹۰ میلادی، استقلال در صدر فوتبال باشگاهی درآسیا بود. امروز پرسپولیس در رده هشتم و استقلال در رده دهم جایگاه برترین تیم‌های آسیایی قرار دارند. امروز به جای پیشرفت در فوتبال، ۱۰ رتبه افت کرده ایم و باید گفت: با دوری از

استاندار‌های لازم امروزه فوتبال ایران به بازی در محلات شبیه شده است. افزون بر این، هنگامی که در برگزاری رقابت‌های داخلی این قدر ضعف داریم چگونه ادعای گزاف مدیریت و برتری در ورزش آسیا و منطقه را داریم.

وی اضافه کرد: فوتبال ایران بیشتر از آنکه فوتبال باشد حاشیه است و بدنبال ایجاد هیجان کاذب در مخاطبان هستیم و این یعنی اینکه سطح فوتبال در کشورمان را به بازی در محلات تنزل داده‌ایم.

تیم استقلال پنجشنبه شب سیزدهم شهریورماه ۱۳۹۹ در دیدار نهایی جام حذفی با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب تراکتورشد و دستش از جام کوتاه ماند. شکستی که آبی‌ها برای جبران آن باید تلاش خود در فصل بعد رقابت‌های فوتبال را چند برابر کرده تا دل هواداران خود را بار دیگر بدست آورند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: