* ّّّدر میان عالمگیری کرونا پرچم عشق حسین (ع) افراشته است
پ
کد خبر : ۲۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ -30 August 2020
رییس سازمان حج و زیارت در پیامی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم تاکید کرد: امروز در میان عالمگیری کرونا با همه تنگنا‌های این ویروس، پرچم عشق حسین (ع) و علمدارش در دل‌ها و بر فراز خانه‌ها افراشته است.
به گزارش «آزادی» ، در پیام رییس سازمان حج و زیارت آمده است: بشنو از نی، چون حکایت می‌کند شیعه را در خون روایت می‌کند، شیعه یعنی امتزاج نار و نور، شیعه یعنی راس خونین در تنور. اینک عاشورا و اینجا محشر، کربلا، کارزاری بین نور و تاریکی، قسط و عدال با ظلم و جور و در یک کلمه حق و باطل است.

در ادامه این پیام تاکید شد: عاشورا به شناخت و عرفان، رشادت‌ها و حماسه، محبت ها، فضائل إلهی و انسانی، نیکی‌ها و بزرگواری‌های حسین ابن علی (ع) و سپاه او عاشورا شد و ماندگار. حسینی که نه فقط لشگر دشمن، حتی اسبان و سطوران آن‌ها را سیراب کرد. همان ناکسانی که آب را در روز واقعه از شش ماهه علی اصغرش دریغ کردند و جای آن شط خونین در گلویش جاری ساختند. ابر مردی که درد انسان و انسانیت و ارزش‌های الهی داشت. درد آنچه که خدا از برای آن انسان را کرامت داد و خلیفة الله قرار داد تا اقامه قسط و عدل کند. مهر، محبت و انسانیت بر زمین و موجودات جاری سازد. به راستی آنجا که می‌خوانیم یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدرالحسین بظهور الحجه.

در این پیام آمده است: آری حسین درد انسان و ارزش‌های الهی و انسانی داشت. دردی که با ظهور حجت الله صاحب الامر مهدی موعود بر زمین آرام می‌گیرد. از آن رو که ارزش‌های انسانی را به پا می‌دارد و با اقامه قسط و عدل، آزادی و وحدت، درد‌های جامعه بشری را التیام می‌بخشد. اینگونه است که هر مکان کربلا و هر زمان برای انسان انتخابگر عاشوراست، بنگر که کجا ایستادی.
در این پیام تاکید شد: امروز در میان عالمگیری کرونا با همه تنگنا‌های این ویروس، پرچم عشق حسین (ع) و علمدارش در دل‌ها و بر فراز خانه‌ها افراشته است. اینک همه خانه‌ها هیاتی است از برای اقامه عزای حسین (ع) و تداوم راه او و همگان هر آنچه از برای نذر امام دارند پیشکشی می‌کنند به برادران و خواهرانی که تنگنا روزگار می‌گذرانند که «اَنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم» و قدردانی این نعمت کمک به همنوعان است تا عاشورا و پیام آن که حریت و آزادگی و مهر به انسان است تا همیشه تاریخ مانا باشد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: