* آمریکا تاکنون در شورای امنیت چنین منزوی نبوده است
پ
کد خبر : ۱۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ -22 August 2020
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در واکنش به مخالفت جامعه جهانی با فعال سازی مکانیسم ماشه از سوی واشنگتن گفت: آمریکا تا کنون چنین در شورای امنیت منزوی نبوده است.
به گزارش «آزادی» «محمد کشاورز زاده» روز شنبه در پیامی نوشت: مواضع اصولی ⁧‫چین‬⁩ در خصوص موضوعات بین المللی از جمله ⁧‫برجام‬⁩ و مقابله با یکجانبه گرایی ⁧‫امریکا‬⁩ حاکی از تعهد و مسؤلیت پذیری یک کشور قدرتمند است.

وی ادامه داد: چین مانند امریکا از قدرت خود برای نقض قوانین و مقررات بین المللی سو استفاده نمی‌کند.

دولت آمریکا پس از نزدیک به یک سال خروج از برجام، مدعی شده است همچنان عضوی از این توافق است و می‌تواند از سازوکار‌های موجود در این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ مرتبط با آن، علیه ایران استفاده کند.

به همین منظور آمریکا ابتدا ۱۰ روز پیش قطعنامه‌ای ۴ بندی به شورای امنیت ارائه داد که تنها توانست یک رای مثبت جمهوری دومینیکن را با خود داشته باشد و به اعتراف کارشناسان و مقامات فعلی و سابق آمریکا، شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شد.

به دنبال آن، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه گذشته با حضور در سازمان ملل متحد به طور رسمی درخواست داد تا قطعنامه‌های لغو شده شورای امنیت، بر اساس مکانیسم ماشه علیه ایران بازگردانده شود.

‌در واکنش به این اقدامات غیرقانونی آمریکا، مقامات چین از جمله وزیر خارجه، سفیر چین در سازمان ملل و سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کردند از آنجایی که آمریکا از برجام خارج شده، حق درخواست از شورای امنیت برای آغاز مکانیسم ماشه را ن
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، آمریکا ، چین ، ایران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: