* سوریه خواستار کمک جامعه جهانی
پ
کد خبر : ۱۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ -22 August 2020
جمعیت هلال احمر سوریه و نماینده دائم این کشور در سازمان ملل از جامعه جهانی و در راس آن سازمان ملل متحد خواستار کمک بشردوستانه برای آبرسانی به مردم استان الحسکه و متوقف کردن اقدام نیرو‌های وابسته به ترکیه در قطع آب آشامیدنی مردم این استان شدند.
به گزارش «آزادی» جمعیت هلال احمر سوریه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه نیرو‌های ترکیه اقدام به قطع آب استان الحسکه در شمال شرق این کشور کرده‌اند و به همین دلیل جان بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این استان در خطر است از همه طرف‌ها درخواست کمک‌های بشردوستانه کرد.

استان الحَسَکه یکی از استان‌های کشور سوریه در شمال شرقی این کشور است. شهر الحسکه مرکز استان کردنشین الحسکه است و شهر‌های قامشلی، دیرک، سری کانی و عمودا از مهم‌ترین شهر‌های این استان هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است که نیرو‌های اشغالگر ترکیه و تروریست‌ها اقدام به قطع آب استان الحسکه کرده‌اند و این موضوع شرایط سختی را برای بیش از یک میلیون شهروند غیرنظامی آن بوجود آورده است.

این بیانیه، اقدام نیرو‌های ترکیه و تروریست‌ها را بر خلاف قوانین بین المللی بشر دوستانه دانست و افزود: این نیرو‌ها مانع دسترسی تیم‌های هلال احمر سوریه برای رسیدن به ایستگاه " علوک " برای ترمیم [ لوله‌های آبرسانی]آن جهت تامین آب شرب مطمئن شهروندان می‌شوند.

هلال احمر سوریه در بیانیه خود تاکید کرد که این نهاد به تلاش‌های خود برای برقراری آب شرب شهروندان ادامه می‌دهد و برای تامین سریع آب اهالی این استان برنامه اضطراری تهیه کرده است.

در این بیانیه آمده است که تیم‌های هلال احمر سوریه آماده هستند تا به محض برقراری امنیت کامل و دسترسی به ایستگاه " علوک " بلافاصله اقدامات امنیتی و نگهداری خطوط برق و اتصالات آن‌ها بین چاه‌های علوک و تصفیه خانه آب و کار‌های ترمیمی در داخل آن را آغاز کنند.

در همین حال اتحادیه ملی مهاجران سوریه در استکهلم سوئد و اروپا قطع آب آشامیدنی مردم استان الحسکه توسط نیرو‌های ترکیه را محکوم کرد.

در این بیانیه از سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه و امدادی خواسته شده است که برای نجات شهروندان غیرنظامی سوریه و متوقف کردن این تخلفات که جنایتی علیه همه بشریت محسوب میشود، فوراً و با جدیت اقدام کنند.

" بشار الجعفری " نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نیویورک نیز در تماس تلفنی با " آنتونیو گوترش " دبیرکل سازمان ملل متحد از این سازمان خواست تا سریعاً به این موضوع ورود کند و تلاش‌های خود را برای متوقف کردن قطع آب آشامیدنی حدود یک میلیون شهروند سوری در الحسکه و حومه آن که توسط نیرو‌های ترکیه انجام شده است به کار گیرد.

نماینده سوریه در سازمان ملل در این تماس تلفنی با تشریح اوضاع فاجعه بار مردم در الحسکه و حومه آن به دلیل قطع آب آشامیدنی تأکید کرد که این اقدام ترکیه یک جنایت جنگی و جنایتی علیه بشریت است.

نیرو‌های مستقر در شمال و شمال شرق سوریه پیش از این نیز چندین بار اقدام به قطع آب آشامیدنی مردم الحسکه کرده بودند و این اقدام باعث قطعی آب بیش از یک میلیون نفر از ساکنان الحسکه و شهرک‌های تل تمر، الهول و اب راسین شده است.

قطعی آب الحسکه و مناطق اطراف آن در حالی است که مردم این مناطق، برای مقابله با ویروس کرونا که همه کشور‌های جهان و سوریه را درگیر کرده است به آب و شست و شوی مرتب دست‌های خود نیاز دارند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، سوریه ، کمک ، خواستار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: