* شکست معنادار ترامپ
پ
کد خبر : ۱۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ -21 August 2020
دونالد ترامپ تا روز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا سیاست فشار علیه جمهوری اسلامی ایران را دنبال خواهد کرد.
به گزارش «آزادی» ناکامی آمریکا در اعمال تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، یکی از نشانه‌های بارز افول این کشور است، زیرا این کشور برای چندین ماه از تمامی ظرفیت‌های سیاسی و بین المللی خود بهره گرفت تا نظر خود را به سایر کشور‌ها تحمیل کند، اما در پایان شاهد بودیم که آمریکا متحمل شکستی مفتضحانه شد.

سوال مهم در موضوع شکست اخیر آمریکایی‌ها این است که چرا هم‌پیمانان مهمی همچون «فرانسه» و «انگلیس» به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت با سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران همراهی نکردند؟

امروز یک تحول مهم سیاسی و بین المللی شکل گرفته است. زیرا جمهوری اسلامی ایران توانست از طریق رایزنی با کشور‌های عضو شواری امنیت، یک توفیق بزرگ برای خود کسب کند. نوع رایزنی‌های ایران حتی دو کشور «چین» و «روسیه» را مجاب کرده بود که در صورت تصویب قطعنامه علیه کشورمان، از حق «وتو» استفاده کنند.

باید توجه داشت که آمریکا بعد از ماجرای شکست در شورای امنیت عقب نشینی نخواهد کرد و در آینده نیز از اهرم‌های دیگری علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهد کرد، زیرا ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری تلاش می‌کند بخشی از آرای شکننده خود را از طریق ایجاد فشار بر ایران در عرصه بین المللی، ترمیم کند.

امیدوارم ایالات متحده در اعمال سیاست‌های شیطانی خود در ادامه راه نیز با شکست مواجه شده و در نقطه مقابل؛ جمهوری اسلامی ایران همچنان بتواند در یک فضای باز سیاسی به نقش آفرینی خود ادامه دهد.

جمهوری اسلامی امروز به عنوان یکی از کشور‌های موفق در زمینه ساخت تسلیحات است، اما با وجود این پیشرفت‌ها، کشورمان بر اساس موازین بین المللی مخالف فروش مطلق سلاح است. متاسفانه امروز شاهد هستیم که سعودی‌ها در کشور یمن دست به جنایت علیه بشریت می‌زنند و ریشه این رفتار‌ها نیز نوع تعامل تسلیحاتی مدعیان حقوق بشری همچون آمریکا و فرانسه با عربستان است.

باید توجه داشت کشور‌هایی همچون آمریکا و هم پیمانان اروپایی ایالات متحده، به این دلیل سلاح در اختیار سعودی‌ها قرار می‌دهند که از طریق یک کشور مسلمان، دست به مسلمان کشی بزنند.

* دیپلمات سابق و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی
برچسب ها: آزادی ، شکست ، معنادار ، ترامپ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: