* شرمن: ترامپ، بجای ایران، آمریکا را در کل جهان منزوی کرد
پ
کد خبر : ۱۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ -21 August 2020
«وندی شرمن» معاون سیاسی وزیر خارجه دولت باراک اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا گفت که "دونالد ترامپ" بجای ایران، آمریکا را در کل جهان منزوی کرد.
به گزارش «آزادی» ، شرمن جمعه در مصاحبه‌ای با شبکه سی. ان. بی. سی گفت: نظر من این است که رییس جمهوری بار دیگر، بجای ایران، ایالات متحده را در کل جهان منزوی کرد.

وی افزود: اروپا، روسیه و چین معتقدند که آمریکا در جایگاهی نیست که مکانیسم ماشه را فعال کند.

شرمن تاکید کرد: وقتی که در مورد این توافق مذاکره می‌کردیم به روشنی اعلام کردیم که فقط طرف‌های مشارکت‌کننده در این توافق می‌توانند از مکانیسم ماشه استفاده کنند. ترامپ به زبان خودش گفته که آمریکا دیگر عضو مشارکت‌کننده در توافق برجام نیست.
وی همچنین گفت که اقدام آمریکا علیه ایران موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا عصر پنج‌شنبه به وقت محلی به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک رفت تا در دیدار با «دیجانی» سفیر و نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد، درخواست دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا را برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران ارائه دهد.
 
در این دیدار که «برایان هوک» نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران وزیر خارجه ترامپ را همراهی کردند، پمپئو نامه‌ای را با امضای «کلی کرافت» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد ارائه داد که در آن اعلام شده است ایران به تعهدات برجامی خود عمل نکرده و همچنین ممنوعیت تسلیحاتی را نقض کرده است.
 
دقایقی بعد سه کشور اروپایی عضو برجام با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که از اقدام آمریکا برای به کارگیری مکانیسم ماشه علیه ایران حمایت نمی‌کنند. آن‌ها با اشاره به ضرورت حفظ فرآیند‌ها و سازوکار‌های که اساس چندجانبه‌گرایی است، تصریح کردند: ما از تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا از هر اقدامی که باعث تعمیق اختلافات در شورا می‌شود و یا پیامد‌های منفی جدی در پی دارد پرهیز کنند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، شرمن ، ترامپ ، آمریکا ، جهان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: