* نخست وزیر عراق وارد واشنگتن شد
پ
کد خبر : ۱۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ -19 August 2020
«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در راس هیات سیاسی و اقتصادی بامداد چهارشنبه وارد واشنگتن شد.
به گزارش «آزادی» الکاظمی در این سفر قرار است روز پنجشنبه با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا دیدار و گفتگو کند.
نخست وزیر عراق پیش از ظهر سه شنبه به وقت بغداد، عراق را به مقصد آمریکا ترک کرد.

وزیران نفت، برق، دفاع و مهاجرین و رانده شدگان، الکاظمی را در سفر به آمریکا همراهی می‌کنند.

«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق یک روز قبل از سفر الکاظمی، در راس تیم مذاکره‌کننده عراقی، برای آغاز دور دوم گفت: وگو‌های راهبردی با وزارت امور خارجه آمریکا و بسترسازی برای دیدار الکاظمی و «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، وارد واشنگتن شده بود.

آیین استقبال اولیه از نخست‌وزیر عراق در یک پایگاه نظامی در حومه واشنگتن موسوم به «پایگاه آندرو» صورت می‌گیرد و کاخ سفید اعلام کرده که در صورت مناسب بودن هوا، مراسم رسمی در پایتخت آمریکا برگزار می‌شود.

دومین دور گفت: وگو‌های راهبردی میان عراق و آمریکا با حضور وزیران امور خارجه دو کشور، امروز (چهارشنبه) در ساختمان وزارت امور خارجه آمریکا برگزار می‌شود.

نخستین دور این گفت: وگو‌ها از طریق تلویزیون‌های مدار بسته در ۱۱ ژوئن گذشته (۲۲ خرداد) با حضور کارشناسان برجسته وزارت امور خارجه دو کشور برگزار شد.

دیدار الکاظمی و ترامپ نیز طبق اعلام کاخ سفید، بعد از انجام آزمایش‌های پزشکی برای هیات عراقی، فردا (پنجشنبه ساعت ۹ شب به وقت بغداد) برگزار خواهد شد.

در این سفر پرونده‌های دو جانبه میان عراق و آمریکا و مسائل مورد اهتمام مشترک افزون بر همکاری در زمینه‌های امنیتی، انرژی، بهداشت، اقتصاد و سرمایه‌گذاری و راهکار ارتقا این مناسبات بحث و گفت: وگو می‌شود.

راهکار‌های برخورد با شیوع «ویروس کرونا» و همکاری دو جانبه در راستای منافع دو کشور از دیگر پرونده‌های مورد بحث در این سفر عنوان شده است.

در برنامه سفر الکاظمی به واشنگتن به بحث درباره خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از خاک عراق اشاره نشده، این در حالی است که جریان‌های سیاسی عراقی یکی از اولویت‌های گفتگو‌های راهبردی با واشنگتن را اخراج نظامیان این کشور از خاک عراق می‌دانند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، واشنگتن ، عراق ، آمریکا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: