* ضرورت بصیرت افزایی در جامعه
پ
کد خبر : ۱۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ -18 August 2020
نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی خواستار بصیرت افزایی در جامعه شد و گفت: باید فرق بین اسلام و نفاق برای مردم روشن شود.
به گزارش «آزادی» ، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر سه شنبه در جلسه ویدئو کنفرانس با ائمه جمعه استان بیان کرد: با توجه به شرایط خاص سال جاری توصیه می‌شود شهروندان ضوابط اعلام شده از سوی ستاد کرونا را رعایت کنند.

وی ادامه داد: همچنین از ستاد کرونا خواستاریم حرف علمی بزند و سلیقگی، جزیره‌ای و قبیله‌ای عمل نکند که متأسفانه مواردی را شاهد بوده‌ایم و تذکر‌های لازم را داده‌ایم.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انتظار می‌رود ستاد ملی مبارزه با کرونا هر روز یک حرف نزنند و اگر قاعده‌ای بیان می‌کنند بر روی آن ایستادگی کنند تا مردم نیز تشویق شوند نه اینکه باعث سرگردانی آن‌ها شوند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه جلب اعتماد مردم باعث پایبندی آن‌ها به قانون و مقررات می‌شود، افزود: گاهی جمعیت در سالن قطار یا هواپیما یا بانک و بازار خارج از ضوابط حضور دارند که کسی با آن‌ها کاری ندارد، اما نسبت به نماز جمعه و یا مجالس امام حسین (ع) آنقدر شرایط ایجاد می‌کنند که مردم از خیر آن می‌گذرند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه" اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة "، اظهار کرد: بنا بر این روایت حضرت امام حسین (ع) در میان همه انبیا و اولیا الهی نجات دهنده و معجزه است.

کربلای امروز را بشناسیم

آیت الله عبادی با بیان اینکه به گمان برخی افراد، مصیبت کربلا به ۱۴۰۰ سال قبل برمی گردد این در حالی بوده که مصیبت همین امروز است، گفت: تا جریان ظلم، بی عدالتی، مال پرستی و هوا پرستی باشد، همه جا کربلا است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که جریان ظلم عوض نشود هر روز شمر، یزید و عمرسعد‌هایی هستند که مظلومان را می‌کشند، افزود: امروز باید مردم جهان بیدار شوند و تنها به کربلای ۱۴۰۰ سال قبل نگاه نکنند چرا که هر روزمان کربلا است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آن دسته از افرادی که امروز دم از اسلام می‌زنند، خودشان یزید زمان هستند، گفت: امروز اتفاق‌های زیادی به اسم مسلمان صورت می‌گیرد.

وی با طرح این پرسش‌ها که داعش را چه کسی ایجاد می‌کند؟ حزب‌های ضد دین و ضد انسان را چه کسی ایجاد می‌کند؟ اطاعت از کفار و مشرکین پشت مرز‌ها را چه کسی بر عهده می‌گیرد مردم مسلمان را چه کسی به اسارت می‌گیرد، گفت: امروز برخی از کشور‌های اسلامی مجری برنامه‌های سران کفر همان ترامپ، هستند که اخیراً پرده‌ها را کنار زده و با اسرائیل دست در دست هم می‌گذارند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه بزرگترین درد مسلمانان کسانی هستند که امروز به نام مسلمان حکومت می‌کنند، گفت: باید کربلای امروز و یزید امروز را بشناسیم.

پیام کربلا معرفی شود

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در هر شرایطی باید پیام کربلا را به مخاطبین برسانیم، گفت: اصل تولی و تبری ریشه اصلی ایمان بوده که نیاز است در این زمان خودش را نشان دهد.

وی بیان کرد: متأسفانه امروز به اسم اسلام و مسلمانی حفاظی گذاشته‌اند که کسی به ستمگر‌ها حتی با دید برائت نیز نگاه نکند و حال آنکه تولی و تبری اصل ایمان است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه متأسفانه برخی‌ها به اسم عالم مسلمان حتی یزد و امثال یزید را تقدیس می‌کنند، گفت: باید جریان یزید‌های هر زمان شناخته شوند و از آن‌ها تبری جسته شود.

وی بیان کرد: اینکه برخی از حکام کشور‌های اسلامی برای بقای حکومت ننگینشان چند روزی با صهیونیست‌ها بسازند و به دنبال ترامپ بروند و این همه اموال غارت شده مسلمین را به بیگانگان بدهند، منحصر به اکنون نیست بلکه در زمان‌های گذشته هم بوده است.

تفاوت بین نفاق و اسلام روشن شود

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه بصیرت باید در پیام عاشورا به مخاطبان برسد، اظهار کرد: باید فرق بین اسلام و نفاق برای مردم روشن شود، چراکه اگر مردم از نظر بصیرت تأمین شوند در عزم و حمایت از اسلام کم نمی‌گذارند.

وی با بیان اینکه برخی حکام کشور‌های اسلامی، دیگر کشور‌های مسلمان را ویران می‌کنند و زن‌ها و کودکان را می‌کشند و سپس در اول وقت به نماز می‌ایستند، گفت: وجود چنین افرادی ترامپ و اسرائیل خطرناک‌تر است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه اصحاب امام حسین (ع) در مقابل ظلم ایستادند و امروز به عنوان یک شاخص، پرچم آن‌ها پرچم نجات و هدایت است، گفت: این افراد پرده را از چهره کریه منافقین برداشته و ماهیت آن‌ها را روشن کردند.

وی بیان کرد: امروز پیام عدالت طلبی امام حسین (ع) و مبارزه با ظلم نه تنها در کشور‌های اسلامی بلکه در خیابان‌های واشنگتن، برلین، لندن و پاریس شنیده می‌شود.

آیت الله عبادی با بیان اینکه بعثت همه انبیا الهی بر اساس اجرای عدالت است، گفت: خاندان عصمت و طهارت از امام علی (ع) تا حضرت مهدی (عج) پیامشان پیام عدالت بوده است.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، ضرورت ، بصیرت ، جامعه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: