* مذاکرات روسیه و آمریکا در وین آغاز شد
پ
کد خبر : ۱۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ -17 August 2020
دور دوم رایزنی‌های روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی با وجود اختلافات اساسی دو کشور در مسائل هسته‌ای و موشکی در وین آغاز شد.
به گزارش «آزادی» این رایزنی‌ها برای بررسی مسائل ثبات راهبردی شامل عرصه‌های موشکی و هسته‌ای و کنترل تسلیحات در این عرصه‌ها در سطح بین المللی روز دوشنبه در وین آغاز شد و سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای و موشکی این کشور و «مارشال بیلینگزلی» فرستاده ویژه دونالد ترامپ در امور کنترل سلاح سرپرستی هیات‌های دو کشور را برعهده دارند.

ریابکوف روز گذشته پیش از ترک مسکو اعلام کرد که انتظار پیشرفت در مذاکرات با آمریکا را در وین ندارد.

وی در این مورد به ریانووستی گفت: گفت: وگو‌های دو کشور درخصوص تسلیحات، از مرز معینی عبور کرده است، اما اختلافات عمیق باقی مانده و به همین دلیل انتظار اینکه توافق جدیدی به دست آید ساده لوحانه است.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در مورد رایزنی‌های روسیه و آمریکا در مسائل ثبات راهبردی در وین نیز امروز در توییتی نوشت: گفت: وگو‌های حرفه‌ای صریح بهتر از اظهارات تبلیغاتی است که در این عرصه حاکم شده است.

وی پیشتر نیز گفته بود که این رایزنی‌ها تا روز سه شنبه ادامه خواهد یافت.

دور قبلی مذاکرات روسیه و آمریکا در عرصه کنترل تسلیحات در وین روز دوم تیر ماه برگزار و بدون دستیابی به توافق پایان یافت.

«کریستوفر فورد» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌الملل و عدم اشاعه به تازگی با متهم کردن روسیه به آزمایش سلاحی در فضا گفت که واشنگتن امیدوار است هنجار‌های رفتار مسوولانه در فضا را ترویج کند و خواستار ثبات، پیش‌بینی‌پذیری و ابزار‌های مدیریت بحران بیشتری شد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای با رد ادعا‌های ضدروسی آمریکا و انگلیس اعلام کرد که آزمایش فضایی روسیه هیچ تهدیدی در برنداشت و مطابق قوانین بین المللی صورت گرفت.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، روسیه ، آمریکا ، مذاکرات ، وین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: