* از فضای مجازی در عزاداری‌های محرم استفاده شود
پ
کد خبر : ۱۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ -16 August 2020
استاندار یزد بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در برنامه‌های ایام محرم و عزاداری‌ها تاکید کرد.
به گزارش «آزادی» ، محمدعلی طالبی، صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد اظهار داشت: مجموعه استانداری و مدیران استان شاهد هماهنگی و تعامل خوب در موضوعات مختلف بوده و نتیجه تعامل و هماهنگی با مجموعه شورای سیاستگذاری استان، کاهش چالش‌ها و تنش‌ها شد و با هماهنگی، همفکری و هم اندیشی در مسائل استان، شاهد عبور از مشکلات و موانع بودیم.

وی افزود: در جلسات متعدد از جامعه روحانیت استان تشکر کرده‌ام و احساس می‌کنم بهترین همراهی و همکاری از طرف این عزیزان در مباحث کرونا را شاهد بوده‌ایم و بسیاری از تصمیماتی که در استان گرفته و در کشور الگو شد با هماهنگی و همکاری روحانیون و ائمه جمعه بود.

استاندار یزد تصریح کرد: همگامی، هدایت و رهنمود‌هایی آیت الله ناصری، امام جمعه یزد در این راه بسیار مؤثر بود و سعی کردیم در مسائل گوناگون و کرونا از نظرات بزرگان استفاده کنیم.

طالبی ادامه داد: امروز ارتباط خوبی بین ائمه جمعه شهرستان با فرمانداران برقرار است و با وجود پیچیده‌ترین مشکلات بهترین شرایط را داریم، در بدترین شرایط معیشتی و اقتصادی، بهترین همکاری و تعامل را با روحانیت داریم.

وی عنوان کرد: یزد می‌تواند به عنوان الگویی از تعاملات خوب و سازنده بین ائمه جمعه و مدیران دستگاه در کشور معرفی شود، برخی خط کشی‌های مصنوعی در کشور و جدا کردن مردم از مسئولان به نظام و کار‌ها ضربه می‌زند.

استاندار یزد گفت: اگر ائمه جمعه و مسئولان خودشان را از مردم بدانند و در متن مردم باشند، امور مردمی خواهد شد و با این دیدگاه می‌توانیم در کنار هم مسائل را مدیریت کنیم و در کشور الگو باشیم.

طالبی اظهار داشت: اگر از دستاورد انقلاب و ظرفیت نماز جمعه برای پرداختن به مسائل مهم روز جامعه استفاده کنیم، نماز جمعه می‌تواند نقش هدایتگری خود را برای مردم ایفا کند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم محرم بر اساس نظر ستاد ملی کرونا گفت: هر تصمیمی که کارگروه عزاداری در این خصوص داشته باشد همه موظف هستند آن را اجرا کنند و در استان یزد نیز با هماهنگی و تعامل محرم خوبی را با توجه به ابعاد سلامت جامعه خواهیم داشت.

وی با اشاره به نگرانی‌هایی که از عزاداری‌های یزد در سطح کشور وجود دارد، ادامه داد: با همراهی همه ان‌شالله بتوانیم این نگرانی‌های را برطرف کنیم و عزاداری‌های خوبی با شرایط کنونی داشته باشیم و بیشتر از فضای مجازی بهره ببریم.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: