* سیاست جدید آمریکا برای معاف کردن معترضان
پ
کد خبر : ۱۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ -12 August 2020
بر اساس اعلام مقامهای آمریکایی، معترضانی که از اواخر ماه مه به اتهام ارتکاب تخلفات غیرخشونت آمیز در جریان اعتراضات ادامه یافته برای بیش از ۷۰ روز در شهر پورتلند دستگیر شده‌اند، تحت پیگرد قرار نخواهند گرفت.
به گزارش «آزادی» مایک اشمیت، دادستان ناحیه مولتنوماه اظهار کرد، این سیاست جدید که روز سه شنبه اعلام شد خشم و نارضایتی از تاریخچه بی عدالتی نژادی که منجر به اعتراضات مداوم و اغلب خشونت آمیز در پورتلند شده و همچنین واقعیتهای عملی مربوط به سیستم دادگاهی که در رسیدگی به پرونده با توجه به شیوع کووید ۱۹ بیش از دو ماه عقب است را تصدیق می‌کند.

بر اساس داده‌های ارائه شده به دفتر اشمیت، دست کم چند صد معترضی که در چند ماه گذشته دستگیر شدند با پیگرد قضایی مواجه نخواهند شد. او خاطرنشان کرد، کسانی که از بابت اتهاماتی مشابه در تظاهرات آینده دستگیر بشوند هم مورد پیگرد قرار نخواهند گرفت.

اشمیت گفت: معترضان خشمگین بوده و شدیدا از آنچه که بی عدالتی‌های ساختاری در بافت اساسی اجتماعی قلمداد می‌کنند ناراضی هستند. این نارضایتی می‌تواند به سطحی تشدید شود که منجر به نقض قوانین شود. این سیاست تصدیق می‌کند که چندین قرن رفتار ناعادلانه در قبال گروه‌های سیاهپوست و قهوه‌ای پوست زخمهای عمیقی به جا گذاشته و پروسه التیام این زخمها آسان یا سریع نخواهد بود.

چاک لاول، رئیس پلیس پورتلند که روز جمعه از این تغییر سیاست مطلع شد، اظهار کرد، این کار قوانین اورگان را تغییر نمی‌دهد و همچنان افرادی که مرتکب اقدامات خشونت آمیز شده و عمدا به اموال آسیب بزنند را مجازات خواهد کرد.

لاول در بیانیه‌ای تصریح کرد: ارتکاب یک جرم با تظاهرات کردن فرق دارد. دستگیری‌هایی که ما انجام می‌دهیم معمولا بعد از ساعتها آسیب به اموال خصوصی، اختلال در حمل و نقل عمومی و ترافیک خیابانهای عمومی، دزدی از مغازه‌های کوچک، آتش افروزی، سرقت، حمله به مردم و حمله به افسران پلیس اتفاق می‌افتند.

تد ویلر شهردار پورتلند که همچنین کمیسیونر پلیس است به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

از زمان مرگ جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس در شهر مینیاپولیس آمریکا، بیش از ۷۰ روز است که اعتراضات در پورتلند خبرساز هستند. چندی پیش تظاهرات در اطراف ساختمان دادگاه فدرال در شهر پورتلند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را واداشت تا ماموران فدرال را به این شهر گسیل کند تا از این ساختمان محافظت کنند.

این ماموران فدرال در ۳۱ ژوئیه بر طبق توافقی بین وزارت امنیت کشور آمریکا و کیت براون، فرماندار دموکرات اورگان شروع به خروج از پورتلند کردند.

اما اعتراضات همچنان به صورت شبانه در مکانهای مختلف پورتلند از آن زمان تا کنون ادامه یافته است. تظاهرکنندگان خواستار آن هستند که شورای شهر بودجه پلیس را قطع کند و آن پول را صرف جامعه سیاهپوستان کند.

ساختمانهای پلیس در شمال و شرق پورتلند، مقر اتحادیه پلیس و همچنین ساختمان محل اسکان افسران پلیس از اهداف مکرر تظاهرکنندگان بوده‌اند. چند روز پیش افسران پلیس ده‌ها تن را در پی درگیری تظاهرکنندگانی که به گفته پلیس اقدام به پرتاب بطری، سنگ و تخم مرغ و آتش افروزی کردند، دستگیر کردند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: آزادی ، آمریکا ، سیاست ، معترضان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: