* کرونا تقاضای جهانی نفت خام را روزانه ۱۰ میلیون بشکه کاهش داد
پ
کد خبر : ۱۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶ -11 August 2020
رئیس و مدیر اجرایی شرکت نفتی آرامکو عربستان گفت: تقاضای جهانی نفت خام حدود ۹۰ میلیون بشکه در روز است که ۱۰ میلیون بشکه کمتر از قبل از شیوع بیماری کرونا می‌باشد.
به گزارش «آزادی» "امین بن حسن الناصر" امروز (سه شنبه) در کنفرانسی که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که تقاضای جهانی نفت بهبود یابد و وضعیت بد بیماری همه گیر کرونا بر طرف شود.

وی اظهار داشت: تقاضای جهانی نفت خام نزدیک به ۹۰ میلیون بشکه در روز و ۱۰ میلیون بشکه کمتر از سطح قبل از شیوع بیماری کرونا است و انتظار می‌رود که تقاضای جهانی نفت تا پایان سال (میلادی) به حدود ۹۵ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

رئیس و مدیر اجرایی شرکت نفتی آرامکوی عربستان با اشاره به اینکه تقاضا برای نفت خام تا حد زیادی تحت تأثیر تعطیلی‌هایی قرار گرفت که بسیاری از کشور‌های جهان پس از شیوع کرونا شاهد بودند، افزود: تقاضای جهانی نفت در یک دوره زمانی بیش از ۲۰ میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

در حالی که هنوز مشخص نیست این وضعیت مبهم تا کی به طول می‌انجامد، الناصر گفت که بدترین بحران ممکن است پشت سر ما باشد.

وی گفت: با هماهنگی انجام شده بین کشور‌های مختلف جهان برای انجام اقدامات لازم جهت کاهش محدودیت‌ها و احیای اقتصاد آن‌ها، بازار انرژی شاهد بهبودی جزئی است.

رئیس و مدیر اجرایی شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی، عملکرد این شرکت در سه ماهه دوم امسال را بدترین دوران‌ها توصیف کرد و گفت: شرایط نامناسب ناشی از کاهش تقاضا و کاهش قیمت نفت خام در نتایج سه ماهه دوم ما تاثیر گذاشت، اما خدا را شکر، سود‌های خوبی کسب کردیم.

در سه ماهه دوم سال جاری، شکست بزرگی در سود خالص شرکت نفتی آرامکو که بالغ بر ۶. ۶ میلیارد دلار است یعنی کاهشی در حدود ۷۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که سود خالص آن بیش از ۲۴.۷ میلیارد دلار بود، بوجود آمد.

همچنین سود خالص شرکت آرامکو در نیمه اول سال به ۲۳.۲ میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۶.۹ میلیارد دلار بود به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

الناصر با بیان اینکه این شرکت در سال‌های آینده هزینه‌های سرمایه را کاهش خواهد داد، تاکید کرد: این ارقام در سال ۲۰۲۱ بسیار پایین‌تر از انتظارات قبلی خواهد بود.

رئیس آرامکو با اشاره به اینکه این شرکت تولید خود را از ۱۲ به ۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد، گفت: این شرکت قادر است تولید ۱۲ میلیون بشکه در روز را بدون هیچ گونه افزایش هزینه ادامه دهد.

به دنبال جنگ قیمت بین عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان و روسیه، کشور‌های تولیدکننده نفت در ماه آوریل گذشته توافق کردند که تولید خود را با هدف تلاش برای دستیابی به تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار جهت افزایش قیمت‌ها در حدود ۹/۷ میلیون بشکه کاهش دهند.

بر اساس گزارش شبکه خبری یورو نیوز، سطح تولید نفت عربستان سعودی پس از ۲ مرحله کاهش در ماه‌های می‌و ژوئن اکنون ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده که بی‌سابقه است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، نفت ، کرونا ، روزانه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: