* آمریکا به دنبال ترور مادورو است
پ
کد خبر : ۱۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ -11 August 2020
سفیر ونزوئلا در سازمان ملل با افشای قرارداد امضاشده بین آمریکا و رهبر مخالفان ونزوئلا برای حمله به این کشور، اعلام کرد: واشنگتن با جنگ روانی علیه کاراکاس، به دنبال ترور نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور، ایجاد هرج و مرج و در نهایت استعمار این کشور است.
به گزارش «آزادی» «ساموئل مونکادا» سفیر ونزوئلا در سازمان ملل، بار دیگر هدف آمریکا برای حمله به کشور بولیواری به منظور نابودی نیرو‌های نظامی و سیاسی این کشور را محکوم کرد.

سفیر ونزوئلا در حساب توئیتر خود اعلام کرد که هدف تبلیغات جنگی کاخ سفید در برابر ونزوئلا، ترور «نیکلاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا و تبدیل کشور به مستعمره است.

مونکادا در همین راستا توضیح داد: قرارداد امضاشده میان «خوان گوایدو» رهبر مخالفان افراطی و «جردن گودریو» افسر جنایت پیشه آمریکایی با هدف سرنگونی رهبران قانونی این کشور همچنان در جریان است و آمریکا برنامه‌اش را تغییر نداده است. قرارداد امضا شده بین گوایدو و گودریو برای قتل عام هزاران ونزوئلایی، با حمایت ترامپ و «دوکه» رییس جمهور کلمبیا به مدت ۴۹۷ روز بسته شده است که در آن، پس از ترور رهبران اصلی، قتل عام تمام وطن پرستان مخالف این تهاجمات مورد توافق قرار گرفته است.

این سفیر ونزوئلایی پس از افشای عملیات کاخ سفید و هم پیمانانش برای از میان برداشتن حاکمیت ونزوئلا، در پست‌های اخیر خود با محکوم کردن سخنان «رابرت منندز» سناتور آمریکایی نوشت: منندز همان کسی است که پیش‌تر اعلام کرده بود: ونزوئلا باید پس از انتقال دولت، از سوی نیرو‌های چندملیتی مورد حمله واقع شود؛ زیرا فقدان دولت متمرکز در این کشور، به منزله خطری جدی برای آمریکا محسوب می‌شود. سپس به طور علنی گفته بود: مشکل ما مادورو نیست، بلکه ونزوئلاست که باید به وسیله نیرو‌های نظامی تحلیل برود.

این مقام ونزوئلایی در همین راستا اعلام کرد: عاملان تروریستی گوایدو برای حمله به ونزوئلا همانطور که از آمریکا درخواست کمک کرده بودند، با این توجیه که به تنهایی از عهده آن برنمی‌آیند، از اسرائیل نیز درخواست همکاری کرده‌اند؛ بنابراین هدف آن‌ها دمکراسی نیست بلکه نابودی ملت ونزوئلاست.

سه روز پیش نیز دادگاه ونزوئلا دو افسر آمریکایی را به اتهام مشارکت در حمله به ونزوئلا با هدف سرنگونی مادورو به ۲۰ سال زندان محکوم کرد. جردن گودریو افسر سابق نیرو‌های ویژه آمریکا که مدیر یک شرکت خصوصی در فلوریداست، مسئولیت حمله ناکام به ونزوئلا را بر عهده گرفت. این حمله، در عملیاتی موسوم به گیدئون بود که از کمپ‌های کشور مجاور کلمبیا آغاز شد و دست کم ۸ کشته و ۶۶ مجروح بر جای گذاشت. مقام‌های دولت کاراکاس اعلام کردند که این مزدوران تلاش داشتند با قایق‌های تندرو از طریق کلمبیا وارد خاک ونزوئلا شوند تا پس از آن اهداف خود را پیاده کنند.

آمریکا در اقداماتی مداخله جویانه، با حمایت از گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا خواستار سرنگونی دولت قانونی ونزوئلا شده است که در این راستا مقامات ارشد ونزوئلا، بار‌ها از همتایان آمریکایی خواسته‌اند به جای مداخله در امور داخلی کاراکاس به مشکلات خود رسیدگی کنند. خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا اردیبشهت ماه از مایک پمپئو همتای آمریکایی خود خواست به جای مداخله در امور داخلی ونزوئلا به اوضاع کرونایی کشورش رسیدگی کند.
برچسب ها: آزادی ، آمریکا ، ونزوئلا ، سفیر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: