* عارف: به مجلس آینده خوشبین هستیم
کد خبر : ۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ -08 May 2016
محمدرضا عارف در دیدارآیت‌الله گرامی گفت: حضور و حماسه مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی نشانه‌ای هوشیاری مردم در این برهه حساس است.

به گزارش ایسنا، منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم افزود: خوشبختانه چهره‌های جدید که وارد مجلس شدند چهره‌هایی هستند که در مسیر عقلانیت و تدبیر فعالیت می‌کنند و بیشتر از آنکه جنسی سیاسی داشته باشند با رویکرد حل مشکلات و تدبیر بهتر امور وارد مجلس شدند.

منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم تصریح کرد:‌ به مجلس آینده خوشبین هستیم و در میان این افراد 120 نفر دارای مدرک دکترا و 130 نفر دارای مدرک فوق لیسانس هستند. 18 زن وارد مجلس شدند که از بانوان متدین و برجسته هستند.

وی افزود:‌30 درصد از نمایندگان منتخب مردم تهران از بانوان هستند. و 16 نفر دیگر نیز از جمعیت ایثارگران.

عارف مشکل اقتصادی را بزرگترین مشکل امروز کشور دانست و گفت: امروز خط فقر در کشور وضعیت بدی پیدا کرده ولی خوشبختانه یک عزم ملی در این رابطه ایجاد شده که به حل مشکلات اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم بپردازد. راهی جز موفقیت در این زمینه نداریم و خوشبختانه اصولگرایان و اصلاح طلبان هر دو با شعار تحول اقتصادی وارد مجلس شده‌اند.

وی با ذکر این مطلب که اشتغال و رونق اقتصادی از مهمترین چالش‌های مدیران است گفت: دولت در مهار تورم موفق بوده است ولی باید رونق نیز به موازات این کنترل تورم ایجاد شود. امروزه بانک‌ها اوضاع خوبی ندارند و دولت بزرگترین بدهکار به این سیستم بانکی است در این زمینه باید برای حل مشکلات بانکها نیز چاره‌ای اندیشید.

وی گفت: مشکل گردش پول در اداره صنعت، که در وضعیت وخیمی قرار دارند از مهمترین دغدغه‌های ماست و امیدواریم بتوانیم با طرح‌های راه گشا زمینه رهایی از این مشکلات را فراهم کنیم.

گفتنی است در این دیدار آیت‌الله گرامی با اشاره به اهمیت حل مشکلات اقتصادی بر لزوم ساماندهی امورات مرتبط با بانکداری به حل مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: