* روسیه قرارداد نفتی آمریکا با کرد‌های سوریه را محکوم کرد
پ
کد خبر : ۱۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱ -08 August 2020
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با محکومیت قرارداد نفتی یک شرکت آمریکایی با کرد‌های سوریه، واشنگتن را به تاراج منابع طبیعی سوریه متهم کرد.
به گزارش «آزادی»، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای به قرارداد نفتی یک شرکت آمریکایی با کُرد‌های سوریه واکنش نشان داد و آن را مصداق نقض حاکمیت سوریه دانست.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه روسیه، در این بیانیه آمده است که دولت آمریکا بار دیگر بی توجهی خود به منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی را در ارتباط با احترام به حاکمیت و استقلال سوریه به طور واضح نشان داد.

مسکو افزود: «واشنگتن به طور غیر قانونی مناطقی در شمال شرق و جنوب سوریه را اشغال کرده و علاوه بر این در تاراج و فروش غیر قانونی منابع طبیعی این کشور که متعلق به تمامی مردم سوریه است، مشارکت می‌کند.»

وزارت خارجه روسیه در ادامه تأکید کرد که سیاست آمریکا در تقویت کرد‌های سوریه به شکل واضحی بر خلاف منافع دیگر گروه‌ها و جریان‌های مردمی در شمال شرق سوریه است و موجب بحران‌های داخلی و تهدیدات خطرناک امنیتی می‌شود.

مسکو همچنین از عدم واکنش مناسب جامعه جهانی به این گونه اقدامات آمریکا انتقاد کرد.

«لیندسی گراهام» از سناتور‌های جمهوری‌خواه آمریکا در دهم مرداد ماه گفت که فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

این اتفاق منحصر به فرد تا کنون محکومیت رسمی دولت سوریه و ترکیه را در پی داشته است.

روزنامه الشرق الاوسط در تحلیلی در خصوص این قرارداد نوشته است که برخی معتقدند که دولت ترامپ تلاش دارد از کارت نفت سوریه یک عنوان یک اهرم فشار در مذاکرات بهره ببرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: