* مذاکرات آمریکا با تایوان بر سر فروش پهپاد‌های پیشرفته
پ
کد خبر : ۱۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴ -07 August 2020
خبرگزاری رویترز به نقل از شش منبع آگاه آمریکایی گزارش داد، این کشور در حال مذاکره بر سر فروش دست کم چهار فروند پهپاد پیشرفته مدل SeaGuardian برای نخستین بار به تایوان است؛ پهپاد‌هایی که قادر به رصد حوزه ارضی و دریایی وسیعی هستند.
به گزارش «آزادی» ، پهپاد‌های SeaGuardian بردی معادل ۶۰۰۰ مایل دریایی (۱۱۱۰۰ کیلومتر) دارند که خیلی بیشتر از برد ۱۶۰ مایلی مجموعه پهپادی فعلی آن است. تایوان با دریافت این پهپاد‌های پیشرفته از آمریکا ظرفیت بیشتری برای تجسس از چین و رصد نیروی هوایی، موشک‌ها و دیگر تاسیسات آن را به دست می‌آورد.

دو منبع گفتند که وزارت امور خارجه آمریکا به طور ضمنی با فروش این پهپاد‌ها موافقت کرده، اما به گفته یکی از این منابع، مشخص نیست مقام‌های آمریکایی با صادرات این پهپاد‌ها با ضمیمه بودن سلاحهایشان موافقت کرده باشند.

به گفته دو نفر از این منابع این معامله باید از سوی نمایندگان کنگره آمریکا تصویب شود و احتمالا اعلامیه رسمی مربوط به این توافق ماه آینده میلادی به دست این نمایندگان خواهد رسید. کنگره آمریکا ممکن است توافق نهایی را بلوکه کند.

فروش این پهپاد‌ها به تایوان مطمئنا باعث خشم چین که این جزیره را جزئی از خاک خود می‌داند، خواهد شد.

سناتور‌های دموکرات و جمهوریخواه آمریکا روز پنجشنبه قانونی را مطرح کردند که جلوی صادرات، انتقال یا تجارت بسیاری از پهپاد‌های پیشرفته به کشور‌هایی که همپیمان نزدیک آمریکا نیستند را می‌گیرد.
برچسب ها: آزادی ، مذاکرات ، آمریکا ، پهپاد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: