* ۱۰۰ صندوق خرد محلی در کرمان فعال می‌شود
پ
کد خبر : ۱۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ -05 August 2020
حامی کسب و کار‌های صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با اشاره به اینکه صندوق‌های خرد محلی ماهیت حقیقی و نقش توسعه‌ای دارند گفت: پیش‌بینی می‌شود صندوق‌های خرد محلی در این استان به بیش از ۱۰۰ صندوق برسند.
به گزارش «آزادی» ، ژیلا نیک‌نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به اشتغال و کارآفرینی افزود: یکی از عوامل مهم در راستای تقویت کارآفرینی و توجه و تقویت سرمایه‌گذاری‌های خرد در مناطق کم برخوردار است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۹۹ به عنوان جهش تولید و همچنین در راستای تحقق این مهم صندوق کارآفرینی امید اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌های صندوق خرد محلی با سازمان بسیج سازندگی و سازمان بهزیستی و ترویج جهاد کشاورزی کرده است تصریح کرد: طی سال گذشته ۴۳ صندوق خرد محلی با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده اند.

حامی کسب و کار‌های صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با اشاره به اینکه اعضای صندوق‌های خرد محلی در قالب تفاهم نامه بسیج سازندگی را زنان و مردان روستایی تشکیل می‌دهند و حداقل سن برای اعضا ۱۸ و حداکثر ۶۵ سال پیش‌بینی شده است تصریح کرد: هر صندوق خرد محلی در این راستا از ۴۰ نفر به بالا عضو دارد.

نیک‌نژاد با اشاره به اینکه تسهیلات از ۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان به اعضای صندوق‌های خرد محلی روستایی پرداخت می‌شود گفت: اعتبار پرداخت این تسهیلات از محل منابع تلفیقی صندوق توسعه ملی و صندوق کارآفرینی امید با بازپرداخت ۴۸ ماهه و سه ماه تنفس تامین می‌شود.

وی بیان داشت: به منظور تحقق بخشیدن به اهداف قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ماده ۷۸ و ۸۰ در خصوص افزایش توانبخشی مددجویان مبتنی بر جامعه روستایی و همچنین بهبود کیفیت زندگی نقاط آسیب پذیر از طریق تمرکز بخشیدن برنامه‌های اشتغال حمایت شده صندوق کارآفرینی امید اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در قالب صندوق‌های خرد محلی با بهزیستی در استان داشته که تا سقف ۵۰میلیون تومان تسهیلات به افراد دارای معلولیت و یا خانواده‌های آن‌ها پرداخت می‌شود.

حامی کسب و کار‌های صندوق کارآفرینی امید استان کرمان گفت: صندوق‌های خرد محلی ماهیت حقیقی و نقش توسعه‌ای دارند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، صندوق ، کرمان ، فعال
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: