* وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت لبنان/ صلیب سرخ: صد‌ها زخمی راهی بیمارستان شده‌اند / نخست‌وزیر لبنان فردا را عزای عمومی اعلام کرد
پ
کد خبر : ۱۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ -04 August 2020

به گزارش «آزادی»، رسانه‌های خبری از شنیده شدن صدای چند انفجار در شهر بیروت، پایتخت لبنان خبر دادند.

در حالی که شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا از انفجار در بندر بیروت خبر داده، شبکه الجزیره قطر گزارش داد که این انفجار در نزدیکی منزل سعد الحریری، نخست‌وزیر سابق لبنان روی داده است.
با این حال شبکه الجزیره دقایقی بعد به نقل از منابع لبنانی گزارش داد که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد انفجار در یکی از انبار‌های مواد منفجره و آتش‌زا واقع در بندر بیروت رخ داده است.

تصاویر و ویدیو‌های منتشر شده از محل حادثه، حکایت از آن دارد که انفجار شدید بوده و ستونی از دود به ارتفاع زیاد در آسمان دیده می‌شود.
وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت لبنان/ ده‌ها نفر مجروح شدند

شبکه المیادین لبنان نیز با تأیید وقوع انفجار در بندر بیروت، گزارش داد که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد، این انفجار تروریستی نیست. شبکه الجزیره خسارت‌های مالی وارد شده به محل انفجار و مناطق اطراف را سنگین دانسته است.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز گزارش داد که بر اثر انفجار «ده‌ها» نفر مجروح شده و برای مداوا به بیمارستان‌های بیروت منتقل شده‌اند.

شبکه المیادین لبنان به نقل از خبرنگار اعزامی خود گزارش داد که محل انفجار مخزن بنزین بوده و به دلایل نامعلومی منفجر شده است.
وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت لبنان/ ده‌ها نفر مجروح شدند
صلیب سرخ لبنان: صد‌ها زخمی در پی انفجار‌های بیروت راهی بیمارستان شده‌اند

دبیرکل صلیب سرخ لبنان اعلام کرد که صد‌ها تن که در پی انفجار بندر بیروت زخمی شده‌اند، برای درمان به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

جورج کتانه، دبیرکل صلیب سرخ لبنان با بیان این مطلب، اعلام کرد که افراد بسیاری در خانه‌هایی که از این انفجار آسیب آسیب دیده‌اند، محاصره شده‌اند.

کتانه در گفتگو با رسانه‌های لبناین خاطرنشان کرد که آمار مشخصی از تعداد مجروحان وجود ندارد، چراکه افراد بسیاری در منازل و در داخل منطقه محل وقوع انفجار، محاصره شده‌اند و تلاش‌هایی برای نجات افراد دیگری با قایق صورت می‌گیرد.

شبکه لبنانی ال. بی. سی. آی از کادر بیمارستان اوتیل دیو نقل کرد که کادر درمانی این بیمارستان در حال درمان بیش از ۵۰۰ زخمی است و افراد بیشتری را نمی‌تواند پذیرش کند.

مسئولان این بیمارستان تاکید کردند که ده‌ها مجروح نیاز به عمل جراحی دارند.

در همین حال، خبرنگار روسیا الیوم از منابع پزشکی لبنانی نقل کرد که بیش از ۷۰۰ زخمی تا به الان در پی انفجار بیروت شناسایی شده‌اند.

منابع پزشکی اعلام کردند که بیمارستان‌های بیروت در پارکینگ خودرو‌ها کمک‌های پزشکی ارائه می‌دهند، چراکه بیمارستان‌ها آکنده از مجروحان شده‌اند.

خبرگزاری لبنان گزارش داد که بالگرد‌های ارتش در خاموش کردن آتش که هنوز روشن است، مشارکت دارند.
وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت لبنان/ ده‌ها نفر مجروح شدند
نخست‌وزیر لبنان فردا را عزای عمومی اعلام کرد

در پی حادثه بیروت نخست وزیر لبنان فردا (چهارشنبه) را عزای عمومی اعلام کرد.

حسان دیاب، نخست وزیر لبنان فردا را به احترام قربانیان انفجار بندر بیروت عزای عمومی اعلام کرد.

او شخصا در محل انفجار در بندر بیروت حاضر شد.

رسانه‌ها گزارش دادند، همسر نخست‌وزیر، دخترش و نیز تعدادی از مشاورانش در اثر انفجار بیروت زخمی شدند.

منابع مطلع می‌گویند، خسارات بندر بسیار بالاست و فعالیت این بندر برای مدتی طولانی متوقف خواهد شد.

میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان شورای عالی دفاع را امشب در کاخ بعبدا به جلسه فوق‌العاده فراخوانده است.
 
 
 
 
خبرهای مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: