به گزارش
«آزادی» «مهدی صادقی نیارکی» عصر امروز سه شنبه در جریان بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به ایرنا افزود: طراحی و تولید این موتورها در راستای رعایت مسائل زیست محیطی و استاندارد پیگیری میشود و در این زمینه هر دو خودروساز بزرگ کشور طرح و برنامه داشته و بخش خصوصی نیز سرمایهگذاری کرده است.
به گفته این مقام مسوول، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز به دنبال پیگیری این موضوع است که موتور یاد شده پس از بهینه سازی و تولید روی خودروهای موجود، سوار شده و استفاده شود.
وی در خصوص برنامه ریزی این وزارتخانه برای تولید خودروی ارزان پس از کنار گذاشته شدن پژو ۴۰۵ و پراید از خط تولید، یادآور شد: خودروهای جایگزین هریک از این دو خودرو چند سالی است که در بازار وجود داشته و در حال تردد در خیابانها و جادههای کشور هستند، به طوری که پلتفرم ایکس ۱۰۰ (پراید) با پلتفرم x. ۲۰۰ (محصولات تیبا، ساینا و فیسلیفتهای آنها) جایگزین شده و در گروه ایران خودرو نیز سمند و پژو پارس جایگزین پژو ۴۰۵ میشوند که سالیان سال است تولید میشوند.
معاون امور صنایع وزارت صنعت خاطرنشان کرد: در این حوزه پلتفرمها و خودروها با قیمت مناسب و مدلهای مختلف موجود است که به بازار عرضه میشوند.
به گفته این مقام مسوول، هرچقدر آپشنها و امکانات خودروها به ویژه در حوزه الکترونیکی بیشتر شود، قیمت بالاتری خواهند داشت، اما اثر خودروهای داخلی در کلاس اقتصادی تولید میشوند.
وی یادآور شد: در جهان نیز چیزی تحت عنوان خودروی ارزان وجود ندارد، اما خودروهای در کلاس اقتصادی تولید میشود.
معاون امور صنایع وزارت صنعت گفت: اگر قیمت خودروهای داخلی تولیدی خود را به دلار محاسبه کنیم تقریباً هیچ خودرویی در این بازه قیمتی در جهان وجود ندارد و پیدا نمیکنیم.