* شیوه نامه برگزاری مراسم های محرم در فارس تصویب شد
پ
کد خبر : ۱۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ -04 August 2020
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: در برگزاری مراسم‌های ماه محرم خط قرمز سلامت مردم است و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی مراسم های آئینی ماه محرم در استان فارس برگزار می شود.
به گزارش «آزادی» ، حجت‌الاسلام محمد صادق مهرابی ظهر سه شنبه در کارگروه مدیریت استانی بیماری کرونا بیان کرد: با حضور و نظارت تمامی مدیران دست اندرکار در دستگاه‌های متولی مقابله با بیماری کرونا، مصوب شد که مراسم‌های آئینی در دهه اول محرم برگزار شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌های که قرار است طی دهه اول محرم برگزار شود با شرایط ویژه و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خواهد بود و حداکثر زمانی که هیأت مذهبی اجازه برگزاری این مراسم‌ها را دارند ۲ ساعت است.

حجت الاسلام مهرابی تاکید کرد: بر اساس تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا، مراسم تعزیه و مراسم شیرخوارگان حسینی در استان فارس برگزار نخواهد شد و این در حالی است که هیئت‌های مذهبی اجازه حرکت به سمت بقاع متبرکه یا سایر مناطق شهری نخواهند داشت.

او با اشاره به برگزاری مراسم‌های مذهبی در فضای باز عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف در راستای کاهش ابتلای افراد به بیماری در ایام محرم باید با ارائه فضای باز موجود در دستگاه‌های اجرایی به هیئت‌های مذهبی زمینه را برای کاهش شیوع این بیماری در جامعه فراهم کنند.

حجت الاسلام مهرابی خاطرنشان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه نگرانی در خصوص برگزاری مراسم‌های دینی ایجاد شد این در حالی است که بیشترین همکاری با ستاد استانی کرونا توسط هیئتهای مذهبی صورت گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در ادامه یادآور شد: بیش از ۷ هزار و ٨٠٠ مداح استان فارس جلسات خود را در راستای کنترل بیماری کرونا تعطیل کردند که این موضوع در کشور زبانزد است.

وی در خصوص اجرایی شدن مرحله دوم رزمایش مواسات در کشور نیز بیان کرد: در راستای کمک مومنانه به اقشار ضعیف اجتماعی علاوه بر اینکه در ماه محرم نذورات به صورت بسته‌های معیشتی در اختیار مردم قرار گیرد می‌توان گفت که تمامی ظرفیت‌های مذهبی در استان در مرحله دوم رزمایش مواسات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است طی این جلسه شیوه نامه برگزاری مراسم ایام محرم تصویب شد.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: