* دستگیری ۵۳ محکوم فراری در مرحله سوم طرح کاشف
پ
کد خبر : ۱۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ -04 August 2020
رئیس پلیس پایتخت گفت: در سومین مرحله از طرح کاشف ۵۳ نفر از محکومان فراری که سال های سال به زندان رجوع نکرده بودند دستگیر شدند که ۸ قبضه سلاح گرم و جنگی از این افراد کشف شد.
به گزارش «آزادی» ، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ پیش از ظهر امروز در حاشیه طرح کاشف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز سومین مرحله از طرح کاشف در سال جدید در پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به اجرا درآمد.

وی افزود: ۲۴۴ نفر از سارقین و ۴۹ باندهای سرقت دستگیر و متلاشی شدند، این افراد جرایمی مثل قتل مسلحانه، آدم ربایی و تجاوز در پرونده‌های خود داشتند.

رحیمی ادامه داد: ۵۳ نفر از محکومان فراری که سال‌های سال به زندان رجوع نکرده بودند دستگیر شدند که ۸ قبضه سلاح گرم و جنگی از این افراد کشف شد و حدود ۷۰ درصد از این متهمان دارای سوابق قبلی هستند.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: ۴ هزار و ۲۵۵ هزار فقره سرقت کشف شده و بالای ۱۲۰ فقره سرقت منزل و مغازه را این متهمان اطراف کردند.

وی بیان کرد: ۴ باند کلاهبرداری که بالغ بر ۱۶۰۰ فقره کلاهبرداری در آن انجام شده بود دستگیر شدند.

سردار رحیمی بیان کرد: شناسایی و دستگیری قاتلین که در ششم مرداد صاحب کار خود را به قتل رسانده بودند و قصد فرار از مرز را داشتند در این مرحله از طرح انجام شد که بعد از دستگیری این باند ۳ نفره به یک فقره قتل دیگر در شمال کشور اعتراف کردند.

وی گفت: همچنین باند جعل اسناد که با تهیه فیش‌های مختلف نهادهای مختلف از افراد اخاذی می‌کردند شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: باند سازنده طلاهای کم عیار که سالهای سال فعالیت داشتند شناسایی شدند که این افراد بالغ بر ۴۰۰ کیلو مس را در طلاها مخلوط می‌کردند.

سردار رحیمی گفت: یکی از شیوه‌های کلاهبرداری از هموطنان این بوده که زندانیان از داخل زندان با تلفن‌های زندان با افرادی که مال باخته هستند تماسم می‌گرفتند و ادعا می‌کردند که اموال آنها پیدا شده و برای تحویل این اموال باید فلان مبلغ را به فلان حساب واریز کنند که چون زندان بر روی تلفن افراد می‌افتاد، فرد مالباخته فکر می‌کند که از طرف پلیس و قوه قضائیه است اما مردم بدانند و آگاه باشند پلیس هیچ مبلغی برای تحصیل کالای مکشوفه به مالباختگان دریافت نمی‌کند.

وی افزود: در سومین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت ۲۰ نفر از قاچاقچیان مطرح دستگیر شدند که از آنها بالغ بر ۵ هزار انواع و اقسام لوازم خانگی و صنعتی کشف شده است. از این لوازم می‌توان به ۳۰۰ هزار متر پارچه خارجی، ۵ تن گردو و بادام خارجی اشاره کرد که مبالغ کالای مکشوفه به ۱۲ میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در چهارماهه اول امسال ۴۲ درصد افزایش کشفیات در حوزه قاچاق کالا داشته‌ایم. در چهارماهه ۳۹ مورد پرونده زمین خواری را رسیدگی کردیم و ۷.۵ هکتار زمین در تهران که ارزشی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان دارد رفع تصرف شده است.

توضیحاتی در مورد حوادث اخیر پارک ملت و سعادت آباد

سردار رحیمی با اشاره به حوادث اخیر مربوط به پارک ملت و سعادت آباد تصریح کرد: همه ساله در روز عید قربان افغانستانی‌های عزیز در میدان آزادی جمع می‌شدند و این روز را به همدیگر تبریک می‌گفتند امسال این تجمع در پارک ملت برگزار شد که بلافاصله بعد از مطلع شدن، پلیس برای حفظ امنیت افراد در محل حاضر شد. اما بلافاصله مشاهده رفتارهای نادرستی از سوی تجمع کنندگان شد که در این راستا ۱۹ نفر دستگیر شدند که ۵ نفر از آنها که تهیه کنندگان پرچم طالبان بودند و حتی آن پرچم‌ها را به صورت دست نویس نوشته بودند و از این تجمع عکس و فیلم گرفته بودند دستگیر و روانه زندان شدند. باقی افراد هم به کشورشان پرت شدند.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با حادثه سعادت آباد هم دو گروه که در خارج از تهران زندگی می‌کردند و سابقه فروش مواد مخدر را داشتند بر اثر اختلاف و درگیری در مسائل ضداخلاقی اقدام به تیراندازی کرده بودند که ۵ نفر در این رابطه دستگیر شد.

رئیس پلیس پایتخت در پایان گفت: متهمینی که دستگیر می‌شوند به دلیل وجود کرونا در ۱۱ پایگاه پلیس آگاهی توزیع می‌شوند تا ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند. تا به امروز هیچ گونه از این بیماری در بازداشتگاه‌های پلیس مشاهده نشده و بازداشتگاه‌های ما روزی دوبار ضدعفونی می‌شوند.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، دستگیری ، مرحله ، کاشف
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: