* ترکیه توافق نفتی شرکت آمریکایی و قسد را محکوم کرد
پ
کد خبر : ۱۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹ -03 August 2020
ترکیه توافق یک شرکت آمریکایی با "قسد" برای سرمایه‌گذاری نفتی در شمال شرق سوریه را محکوم کرد.
به گزارش «آزادی» وزارت خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) اقدام یک شرکت آمریکایی در امضای توافقنامه‌ای با نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) در حوزه منابع نفتی سوریه را محکوم کرده و آن را به معنای نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی دانست.

شرکت آمریکایی Delta Crescent Energy LLC این توافقنامه را با نیرو‌های قسد برای استخراج و فروش نفت در شمال شرق سوریه به امضا رساند.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: گروه "تروریستی" ی. پ. گ/پ. ک. ک. با به دست گرفتن منابع طبیعی متعلق به مردم سوریه، آرزوی خود برای جدایی از سوریه را آشکارا نشان داد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه خود ضمن تاکید بر لزوم بازگرداندن منابع طبیعی سوریه به مردم این کشور، نسبت به حمایت آمریکا از این اقدام که در نقض قوانین بین‌المللی بوده، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه را تهدید کرده و پوششی برای تامین مالی تروریسم را فراهم می‌کند، ابراز تاسف کرد.

دمشق نیز روز یکشنبه توافق یاد شده را محکوم کرده و آن را یک سرقت تمام عیار دانست که تنها می‌توان آن را قراردادی میان دزدانی دانست که دست به سرقت نفت می‌زنند و دزدانی که آن را می‌خرند.

وزارت خارجه سوریه این توافقنامه را به منزله تعرض به حاکمیت این کشور و تداوم عملکرد خصمانه واشنگتن نسبت به سوریه با سرقت منابع این کشور و کارشکنی در تلاش‌هایش برای بازسازی آنچه تروریست‌های تحت حمایت همین دولت آمریکا ویران کرده‌اند، دانست.

این وزارتخانه در ادامه توافق یاد شده را نادرست، باطل و فاقد اثر قانونی دانست و دوباره هشدار داد، چنین اقدامات زشت و شرم‌آوری رویکرد این شبه‌نظامیان مزدور را نشان می‌دهد که خود را به عروسک ارزان قیمتی در دستان اشغالگران آمریکایی تبدیل کرده‌اند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: آزادی ، ترکیه ، سوریه ، آمریکا ، نفت ، قسد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: