* نسل جدید موشک‌های چین به صربستان رسید
پ
کد خبر : ۱۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳ -03 August 2020
خرید نسل تازه سامانه موشکی ضدهوایی ساخت چین توسط صربستان، نشانه تازه‌ای از تعمیق روابط و همکاری‌های پکن و بلگراد به شمار می‌رود.
به گزارش «آزادی»  بیانیه مربوط به خرید سامانه دفاعی موشکی سطح پایه میان برد هدایت پذیر راداری اف کی – ۳، توسط شرکت تسلیحات دولتی یوگوایمپورت اس دی پی آر صربستان به سازمان دولتی ثبت معاملات دولتی این کشور ارایه شده است.

این شرکت اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۶۳ قرارداد واردات به مبلغ ۶۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار با ۳۱ کشور بسته است. خرید‌های تسلیحاتی صربستان در منطقه بالکان اروپا از چین، شامل پهپاد‌های مسلح و نخستین محموله از سامانه اف کی – ۳ در اروپا می‌شود.

این شرکت در بیانیه خود افزوده است: بخش بزرگی از واردات با نوسازی و بهسازی هواپیما‌های جنگنده میگ – ۲۹، خرید سامانه‌های پهپادی و سامانه دفاع هوایی اف کی – ۳ ارتباط دارد.

پکن، صربستان را بخشی از ابتکار "یک کمربند، یک جاده" می‌بیند که هدف آن گشایش روابط تازه بازرگانی خارجی برای شرکت‌های چینی اعلان شده است.

شرکت یوگوایمپورت در سال ۲۰۱۸ نیز ۱۶۲ قرارداد وارداتی به ارزش ۴۸۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار با ۳۲ کشور امضا کرده است که شامل بالگرد‌های توپدار و بالگرد‌ها حمل و نقل از روسیه می‌شود.

سرمایه گذاری‌های میلیارد‌ها دلاری پکن در صربستان، عمدتا به صورت وام‌های کم بهره و طرح‌های زیرساختی و تولید انرژی می‌شود.

نیروی هوایی صربستان در اواخر ژوئن ۶ فروند پهپاد رزمی سی اچ -۹۲‌ای مسلح به موشک‌های هدایت لیزری تحویل گرفته که نخستین استقرار پهپاد‌های ساخت چین در سراسر قاره اروپا به شمار می‌رود.

صربستان که در آرزوی پیوستن به اتحادیه اروپا به سرمی برد، در سال ۲۰۰۶ با اعلان بی طرفی نظامی به یک برنامه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیوست، هرچند هنوز درخواست عضویت کامل در این پیمان نظامی غربی را ارایه نکرده است.

ارتش صربستان که ساختاری بر اساس فناوری اتحاد شوروی سابق دارد، در سال‌های اخیر جت‌های جنگنده میگ – ۲۹ و موشک، بالگرد، تانک و نفربر‌های زرهی از روسیه خریداری کرده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، چین ، صربستانی ، موشک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: