* اعلام محدودیت کرونایی برای جنبش ضدنژادپرستی در آمریکا
پ
کد خبر : ۱۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ -01 August 2020
دکتر آنتونی فائوچی عضو کارگروه مبارزه با کرونای کاخ سفید با مقاومت در برابر تلاش نماینده جمهوری خواه، حاضر نشد به خواسته تیم ترامپ مبنی بر ضرورت اعلام محدودیت بهداشتی علیه جبنش اعتراض علیه نژادپرستی، تن دهد.
به گزارش«آزادی» ، «دکتر آنتونی فائوچی» متخصص برجسته بیماریهای عفونی ایالات متحده که روز جمعه در کمیته مجلس نمایندگان حاضر شده بود، در برابر تلاش‌های متحد سرسخت دونالد ترامپ رئیس جمهوری برای شهادت در مورد کنترل کرونا و انتقاد به اعتراضات علیه نژادپرستی مقاومت کرد.

فائوچی در جلسه دادرسی کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در مورد ویروس کرونا پس از آنکه «جیم جردن» نماینده جمهوری خواه ایالت اوهایو از وی خواست در خصوص کنترل و محدودیت اعتراضات به نژادپرستی نظر دهد، با این نماینده جمهوری خواه درگیر شد.
جردن در این کمیته از فائوچی پرسید: "آیا باید اعتراضات را محدود کنیم؟ " و هنگامی که فائوچی در جواب گفت نمی‌تواند چنین توصیه‌ای ارائه دهد، جردن ادامه داد: شما همه نوع توصیه‌ای می‌کنید.

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در پاسخ گفت: "من از هیچ کس طرفداری نمی‌کنم. " "من قصد محدود کردن چیزی را ندارم، من به شما می‌گویم چه چیزی خطرناک است و شما می‌توانید بر آن اساس نتیجه گیری کنید. شما باید از مناطق شلوغ فاصله بگیرید و مهم نیست این شلوغی‌ها کجا باشند.

حضور فائوچی در کمیته مجلس نمایندگان در پایان ماه ژوئیه (۱۰ مرداد) در حالی صورت می‌گیرد که مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا در دستکم ۱۸ ایالت دوبرابر شده است. تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا در پایان ماه ژوئیه (اواسط تیرماه تا اواسط مرداد) نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار مورد بوده، این در حالی است که از آغاز همه گیری در آمریکا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. به عبارتی تعداد مبتلایان ثبت شده در ماه ژوئیه نشانگر افزایش ۶۶ درصدی شمار مبتلایان و افزایش دستکم ۱۹ درصدی نرخ مرگ و میر است.

فائوچی شناخته شده‌ترین چهره کارگروه مبارزه با ویروس کرونا در کاخ سفید در میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان است، اما در عین حال هدف انتقاد بسیاری از محافظه کارانی بوده که همواره با مخالفت با وی، خواهان بازگشایی کامل اقتصادی در کشور بوده‌اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: