* بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های اسپانیایی زبان
پ
کد خبر : ۱۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ -01 August 2020
برخی رسانه‌های اسپانیولی زبان روز شنبه ضمن بازتاب دادن فرازهایی از بیانات روز گذشته حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسب عید سعید قربان، بخشی از سخنان معظم له درخصوص تحریم های آمریکا را در اخبار خود برجسته کردند.
به گزارش «آزادی» ، خبرگزاری «اروپا پرس» اسپانیا در گزارشی با تیتر «آیت الله خامنه ای تحریم های ایالات متحده آمریکا را جنایت علیه ملت ایران دانست و مذاکره با ترامپ را رد کرد» به موضوع سخنرانی روز جمعه رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت «تحریم‌ها» و راه‌حل‌های مقابله با آن پرداخت.

این خبرگزاری در ادامه با اشاره به توصیف ظریف رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطاب قرار دادن ترامپ به عنوان کسی که به دنبال استفاده ابزاری و تبلیغاتی از طرح مذاکره با ایران است، عنوان کرد: کسی که از امتیاز تبلیغاتی مذاکره با کره شمالی استفاده کرده، می‌خواهد از مذاکره با ایران هم در جهت منافع شخصی خود در انتخابات ماه نوامبر استفاده کند.

این رسانه در ادامه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی، تنها راه علاج برای مقابله با تحریم‌های آمریکا را تکیه به ظرفیت‌های داخلی ایران دانسته و به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: به طور طبیعی اگر در برابر کسی که اهل تجاوز است، عقب نشستید، او جلو می‌آید. این یک چیز بدیهی و طبیعی است؛ اگر تسلیم خواسته‌های آمریکا شویم، او خواسته‌های جدیدی مطرح خواهد کرد.

اروپا پرس همچنین به نقل از رسانه های ایران نوشت: به اعتقاد آیت الله خامنه ای آنچه که آمریکا می خواهد این است که ایران به طور کامل صنعت هسته ای را کنار گذاشته و امکانات دفاعی خود را به یک دهم کاهش دهد و اقتدار منطقه ای خود را رها کند.

خبرگزاری یادشده در این راستا توضیحات رهبر معظم انقلاب را آورده است: انرژی هسته‌ای، نیاز کشور در آینده است و بدون داشتن ظرفیت تولید آن در داخل، کشور مجبور خواهد شد برای برخورداری از برق هسته‌ای یا غنی‌سازی هسته‌ای در آینده، آن را از آمریکا یا اروپا گدایی کند. و آیا آنها این کار را خواهند کرد؟ ما می‌بایست به فکر آینده خود باشیم.

این رسانه اسپانیایی همچنین با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا سودی ندارد، در انعکاس بیانات معظم له افزود: البته واشنگتن از این مذاکرات سود می برد. اگر دشمن می خواهد مذاکره کند، به این معنی است که برای کنار گذاشتن قدرت دفاعی ما پشت میز مذاکره می‌نشیند که اگر زیر بار این خواسته ها بروید، بدون دفاع خواهید ماند و اگر آنها را نپذیرید، باز هم با دعوا، تحریم و تهدید روبرو خواهید شد. مذاکره یعنی این.

بخش اسپانیایی زبان شبکه روسی راشاتودی نیز در گزارشی با برجسته کردن بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «ایران به رغم تمام فشارهای آمریکا، برنامه صلح آمیز هسته ای و موشک های بازدازنده بالیستیک خود را متوقف نخواهد کرد» به نقل از ایشان بیان کرد: ایران در برابر زیاده‌خواهی دولت آمریکا مبنی بر توقف توسعه موشک های بالیستیک و صنعت هسته ای این کشور تسلیم نخواهد شد و تهران توان رویارویی با مزاحمت های واشنگتن را دارد.

این شبکه خبری نیز به نقل از بیانات رهبر انقلاب، با "جنایت" خواندن تحریم های واشنگتن، آن را جنایتی علیه تمام ملت ایران و نه فقط در برابر مقامات و دولت جمهوری اسلامی این کشور دانست و نوشت: تحریم های ظالمانه آمریکا بر ضد ایران با هدف نابودی اقتصاد ایران، محدود کردن اقتدار ایران در منطقه و همچنین متوقف کردن پیشرفت های صنعت هسته ای و موشکی این کشور وضع شده است.

راشاتودی در ادامه، به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای، بهترین راه مقاومت در برابر فشارهای ایالات متحده آمریکا را تقویت "ظرفیت های ملی» با کاهش وابستگی به صادرات نفت عنوان کرد.

رسانه روسی در پایان گزارش خود به وخامت آشکار روابط ایران و آمریکا در پی خروج یکجانبه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از قرارداد هسته ای مورد توافق ایران و گروه ۵+۱ که در آن برداشته شدن تحریم های علیه تهران تصریح شده بود، اشاره کرد.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس به زبان اسپانیایی، درباره استدلال رهبر معظم انقلاب برای مذاکره نکردن با آمریکا نوشت: واشنگتن، همانطور که در مذاکره با کره شمالی نشان داد، تنها با هدف تبلیغاتی به دنبال این گفت‌وگوهاست. دولت آمریکا نیز با وجود ابراز تمایل ظاهری به انجام گفت و گوی بدون پیش شرط با ایران، اما هشدار داده که همچنان به اعمال فشارها علیه جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد.

بخش اسپانیولی خبرگزار ی آناتولی ترکیه با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در تیتر گزارش خود مبنی بر «هدف بلندمدت آمریکا نابودی اقتصادی ایران است» در متن گزارش خود نوشت: برنامه کوتاه مدت واشنگتن این است که مردم ایران در برابر دولت این کشور به پا خیزد. همچنین دولت آمریکا در برنامه کوتاه مدت خود، جلوگیری از پیشرفت ایران و در برنامه بلندمدت، فروپاشی کامل اقتصاد ایران را در سر دارد.

آناتولی به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای افزود: کشورهای اروپایی به تعهدات خود مبنی بر رعایت منافع ایران در توافق هسته ای، پس از خروج یکجانبه آمریکا از این توافق، هنوز جامه عمل نپوشانده‌اند.

این رسانه، در پایان از جانب رهبر انقلاب اسلامی نوشته است: امید است پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رویکرد دولت جدید آمریکا درباره تحریم ها علیه ایران تغییر کند.

اشپیگل: ایران مذاکره با ترامپ را پیش از انتخابات آمریکا رد کرد

نشریه اشپیگل آلمان نیز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز عید قربان نوشت: ایران مخالف مذاکره با آمریکایی ها پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آذرماه) است. بر این اساس آیت الله خامنه ای رهبر ایران با بیان این که چنین اقدامی می تواند به نفع «دونالد ترامپ» باشد، با آن مخالفت کرد.
به نوشته اشپیگل ایران نمی خواهد ترامپ از این مذاکرات به عنوان امتیازی برای انتخاب مجدد خود در این انتخابات بهره ببرد. رهبر ایران با «پیرمرد» خطاب کردن ترامپ تاکید کرد که تهران اجازه چنین بهره برداری را به وی نخواهد داد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: