* استاندار: کمبود عرضه ماسک در کرمان وجود ندارد
پ
کد خبر : ۱۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ -01 August 2020
استاندار کرمان با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر کمبود ماسک در این استان گفت: در حال حاضر روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در استان تولید می‌شود و از بابت تولید و عرضه این محصول مشکلی نداریم.
به گزارش «آزادی» محمد جواد فدایی روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا مشکل کمبود ماسک در استان کرمان را داشتیم که مراکز متعددی شروع به تولید ماسک کردند و تولید ماسک در استان به جایی رسید که با افزایش تولید روبه‌رو شد و بعضی کارگاه‌ها تعطیل شدند.

وی تصریح کرد: با اجباری شدن استفاده از ماسک در برخی اماکن، مجددا با کمبود ماسک در استان روبه‌رو شدیم و این کارگاه‌ها دوباره فعالیت خود را آغاز کردند و روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در استان کرمان تولید می‌شود و از دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست داریم میزان نیاز ماسک استان را اعلام کنند.

استاندار کرمان با اشاره به نرخ گذاری ماسک توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: ماسک‌هایی که با قیمت یک هزار و ۵۰۰ تومان توسط واحد‌های تولیدی که در سامانه IMED.IR ثبت نام کرده‌اند، در مکان‌ها خاص عرضه می‌شوند که به زودی آدرس آن‌ها را اعلام می‌کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل در بحث شیوع کرونا، تجمعات هستند که گشت ویژه بهداشتی کوید ۱۹ با متخلفان برخورد می‌کند و هر دستگاهی در این رابطه کوتاهی کند به صورت کتبی توبیخ می‌شود و ما با سلامت مردم تعارف نداریم.

فدایی تاکید کرد: در بحث نظارت معیار موفقیت ما تعداد نزولی افراد مبتلا و فوت شده بر اثر کرونا است و باید آمار‌ها را چک کنیم تا بدانیم نظارت‌ها به چه میزان موثر بوده است.

وی ادامه داد: در مراکز برگزاری کنکور نماینده دانشگاه علوم پزشکی حضور داشته باشد و فاصله گذاری و در محل و زمان ورود و خروج به حوزه‌های امتحانی باید رعایت شود.

استاندار کرمان گفت: در بحث عزاداری ماه محرم منتظر ابلاغ دستورالعمل ستاد ملی کرونا هستیم تا کارگروه مربوطه بر اساس آن برنامه ریزی کند.

قیمت ماسک تولید شده با پارچه یارانه‌ای یک هزار و ۵۰۰ تومان است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ۵۵ واحد اولیه تولید ماسک در سامانه IMED.IR ثبت نام کرده اند که تاکنون برای کل آن‌ها بسیج اصناف ۳۷۰ هزار مترمربع پارچه تامین کرده است.

مهدی حسینی نژاد افزود:، چون پارچه یارانه‌ای در اختیار ثبت نام کنندگان قرار داده می‌شود، ماسک‌های تولیدی توسط این واحد‌ها باید به قیمت هر عدد یک هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود.

وی تصریح کرد: تعدادی از واحد‌های تولید ماسک نیز به صورت غیرمستقیم پارچه تامین می‌کنند که ۲۰ درصد اجازه افزایش قیمت دارند و قیمت آن‌ها برای هر عدد ماسک یک هزار و ۸۰۰ تومان است و سایر ماسک‌های دانشگاه علوم پزشکی براساس فاکتور فروش به فروش می‌رسد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، استاندار ، گمبود ، ماسک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: