* مشترکان در ساعات اوج از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند
پ
کد خبر : ۱۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ -01 August 2020
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: مشترکان در ساعات اوج بار (۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴) از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند تا فشار ناشی از آن به شبکه، موجب اعمال خاموشی نشود.
به گزارش «آزادی» هیوا لهونیان اظهار داشت: مصرف برق مشترکان استان در روز‌های اخیر بدلیل گرمای مستمر هوا به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و گاهی اوقات از سقف تعیین شده (۴۷۶ مگاوات) در شبانه روز برای استان فراتر می‌رود.

وی به رکوردشکنی (۵۰۰ مگاوات) مصرف برق مشترکان کردستانی در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: ۸۵ درصد مشترکان برق در استان، خانگی هستند که با رعایت الگوی مصرف و عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار می‌توانند کمک زیادی به مدیریت مصرف برق شبکه کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: مردم در این ساعات از وسایلی مانند جاروبرقی، ماشین لباسشویی، ظرفشویی و اتو استفاده نکنند و آن را به زمان‌هایی غیر از اوج مصرف (اواخر شب یا اوایل صبح) موکول کنند.

لهونیان با اشاره به اینکه مصرف برق در کولر گازی نسبت به کولر آبی پنج برابر بیشتر است، اضافه کرد: در صورتی که دمای کولر گازی در ساعات اوج مصرف برق روی ۲۴ یا ۲۵ درجه تنظیم شود، کمک بسیار زیادی به کاهش مصرف برق خواهد کرد.

وی بر لزوم استفاده از کولر آبی روی دور کُند در ساعات اوج مصرف روزانه تاکید کرد و گفت: با رعایت نکات ذکر شده، مصرف برق در کشور ۲۰ هزار مگاوات کاهش می‌یابد که به کاهش فشار بر شبکه توزیع منجر می‌شود.

سرویس سالیانه و تعویض پوشال کولر آبی و نصب سایبان روی آن، استفاده از لامپ‌های LED، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از نور طبیعی روز در ساعات بعدازظهر و نزدیک غروب آفتاب از دیگر مواردی است که مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به آن اشاره کرد.

در حال حاضر ۶۶۳ هزار مشترک برق در کردستان و تمام روستا‌های بالای پنج خانوار از خدمات شرکت برق برخوردار هستند، ضمن اینکه ۸۵ درصد مشترکان استان را بخش خانگی تشکیل می‌دهد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: