* عملیات تروریستی در پاکستان خنثی شد
پ
کد خبر : ۱۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴ -31 July 2020
منابع امنیتی پاکستان اعلام کردند درگیری میان نیرو‌های امنیتی و شورشیان بلوچ در ایالت پنجاب پاکستان منجر به کشته شدن پنج تروریست و ناکام ماندن عملیات خرابکارانه این عناصر در فاصله یک روز مانده به عیدقربان شد.
به گزارش «آزادی» رسانه‌های پاکستان روز جمعه در گزارشی اعلام کردند، ماموران سازمان اطلاعات ارتش (ISI) و دایره مبارزه با تروریسم پاکستان امروز در منطقه "راجن‌پور" واقع در ایالت پنجاب طی عملیاتی مشترک، یک گروه ۵ نفره متعلق به گروه غیرقانونی و تروریستی ارتش آزادیبخش بلوچستان را متلاشی کردند.

در این گزارش آمده است: این عملیات یک روز مانده به عید سعید قربان در پاکستان انجام شد که طی آن توطئه طرح تروریستی جدایی طلبان بلوچ نیز خنثی شد.

مردم پاکستان فردا (شنبه) عید قربان را جشن می‌گیرند. آیین‌های عید قربان به دلیل شیوع کرونا محدود خواهد بود و دولت پاکستان از مردم خود خواسته که برای جلوگیری از تشدید شیوع ویروس کووید-۱۹ نهایت احتیاط را رعایت کنند.

تدابیر شدید امنیتی از روز گذشته در شهر‌های مختلف پاکستان تا روز‌های آینده به اجرا درآمده که هدف آن جلوگیری از هرگونه حادثه ناخوشگوار و اقدامات احتمالی تروریستی می‌باشد.

گروه‌های جدایی طلبان بلوچ طی سال‌های اخیر عملیات‌های متعددی علیه نیرو‌های امنیتی، مراکز دولتی و غیرنظامیان در ایالت بلوچستان و برخی دیگر از شهر‌های پاکستان از جمله 'کراچی' انجام داده‌اند.

شورشیان گروه ارتش آزادیبخش بلوچستان اوایل نوامبر سال ۲۰۱۹ طی حمله به کاروان ارتش پاکستان ۵ نفر از نیرو‌های امنیتی را کشتند.

ارتش پاکستان شش روز پیش از کشته شدن یک سرکرده ارشد شورشیان بلوچ موسوم به گروه بی. ال.‌ای توسط نیرو‌های امنیتی در ایالت بلوچستان خبر داد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: