* اصلاح ساختار بودجه یک اولویت مجلس باشد
پ
کد خبر : ۱۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ -31 July 2020
نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید دارد که اصلاح ساختار بودجه یکی از مهمترین مسائل کشور محسوب می‌شود که تامین عدالت در بخش‌های مختلف را امکانپذیر خواهد کرد و می‌تواند به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد.
به گزارش «آزادی» آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هدف نهایی نمایندگان استان توسعه عدالت محور فارس است، خاطرنشان کرد که آنچه در ایران به عنوان یک معضل مطرح شده، ساختار بودجه است و اصلاح آن می‌تواند تحقق عدالت را تسهیل کند.

به گزارش ایسنا به نقل از نهاد نمایندگی، ولی فقیه در فارس، آیت‌الله دژکام گفت: اول باید ملاکی برای عدالت تعریف کنیم و طبق آن جلو برویم. یکی از راه‌های حل این مسئله که بسیاری از مشکلات امنیتی و اختلافات بین حوزه‌های مختلف را از بین می‌برد، تقسیم و توزیع بودجه متناسب با جمعیت است. اینکه سهم هر فرد از جمعیت ۸۰ میلیونی، دیده شود.

او با بیان اینکه چنین کاری اصلا ساده نیست، اما با توجه به تقسیم بودجه به اعتبارات ملی و استانی، امکان تحقق آن وجود دارد، گفت: مجلس قبل برای اصلاح ساختار بودجه قول‌هایی داد، اما توفیقی حاصل نشد.

امام جمعه شیراز با تاکید براینکه تامین عدالت به عنوان یکی از مسائل مهم امروز جامعه، منتظر اقدام مجلس است، گفت: این موضوع مطالعه و بررسی نیاز دارد و باید نمایندگان وقت بگذارند تا کلیات این قضیه اصلاح شود. به شرطی که رای نمایندگان برخواسته از بینش و دانش دقیق و صحیح باشد.

آیت‌الله دژکام در ادامه با بیان اینکه معمولا عموم نماینده‌ها در دوره‌های قبل برای مسائل ملی در رای دادن به بقیه نگاه به بقیه می‌کردند، گفت: متاسفانه دغدغه برخی از نمایندگان در گذشته این بوده که مثلا برای منطقه خود یک گام کوچک اجرایی بردارند و نگاه کلان استانی و ملی نداشته باشند و این تنزل از مسئله اصلی به مسئله فرعی است.

او از نمایندگان فارس درخواست کرد که نگاهشان علاوه بر مسائل شهری، به مسائل کلان و راهبردی کشور هم باشد و برای حل مسائل کشور وقت بگذارند و گفت: در موضوع عدالت بحث آمایش سرزمین مطرح است، مبحثی که باز در مجلس قبل مورد عنایت نبود.

آیت‌الله دژکام در ادامه لازمه پیشرفت کشور را توجه به برنامه چشم‌انداز توسعه دانست که در این مجلس و متناسب با گام دوم انقلاب می‌تواند تغییر کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم باید با گفتگو به دنبال یافتن مدل مناسب برای حل مسائل باشند و این کاری دشوار است که شاید منجر به خستگی آنان شود، اضافه کرد: ما معمولا به دنبال این هستیم که کار را با عجله پیش ببریم؛ این عجله برای کسانی که می‌خواهند برای کشور و استان تصمیم بگیرند سم مهلک است. ابتدا باید کار صحیح را شناخت و بعد اقدام کرد؛ حال آنکه در بسیاری از مواقع، سریع وارد بخش عملیاتی می‌شویم و بعد می‌بینیم که جواب نمی‌دهد؛ این تعداد از پروژه‌های سوخته ابتدا باید ببینیم چه کاری صحیح است و بعد اقدام کنیم. ولی در بسیاری از موارد سریع وارد بعد عملیاتی می‌شویم و می‌بینیم که جواب نداد.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس دور هم نشستن و صحبت کردن نمایندگان مردم را یک ضرورت برشمرد و تاکید کرد که اینچنین جلساتی منجر به تعامل و نزدیک شدن افکار به یکدیگر و در نهایت طرح و حل مشکلات خواهد شد.

آیت‌الله دژکام یکی از موضوعات مهم را توجه به حرم سوم اهل بیت (ع) برشمرد و گفت: حرم احمدبن موسی (ع) بهترین ظرفیت برای آنست که استان فارس جان تازه‌ای بگیرد، لذا از نمایندگان انتظار دارم که در رابطه با عمران و آبادانی و محور بودن سومین حرم اهل بیت (ع) تلاش خود را بیشتر کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: آزادی ، اصلاح ، ساختار ، بودجه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: