* پنج میدان عرضه دام استان سمنان در عید قربان فعال است
پ
کد خبر : ۱۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ -30 July 2020
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: پنج میدان عرضه دام استان در روز عید قربان آماده عرضه دام به منظور قربانی در این عید سعید است.
به گزارش «آزادی» حمیدرضا حسینی ، ابراز داشت: افرادی که برای خرید دام به میدان دام مراجعه می‌کنند به منظور پیشگیری از انتقال کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از لمس سطوح و دام به منظور پیشگیری از این بیماری ویروسی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: بر اساس صحبت‌های انجام شده تلاش می‌شود ذبح دام در میدان‌های شهر‌ها انجام نشود و ذبح در کشتارگاه‌ها با حضور ناظران شرعی و کارشناسان دامپزشکی انجام شود.

وی بیان کرد: ذبح دام در روز عید قربان در هفت کشتارگاه استان سمنان به صورت رایگان انجام می‌شود و ضرورت دارد خیران به منظور رعایت نکات بهداشتی برای ذبح دام حتما به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند.

حسینی تصریح کرد: در سراسر استان سمنان گروه‌های ثابت و سیار در روز عید قربان برای نظارت بر روند قربانی و ذبح بهداشتی دام حضور دارند که ۱۶ تیم ثابت بر روند ذبح نظارت دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تاکید کرد: به منظور رعایت نکات بهداشتی لاشه دام بعد از ۲۴ ساعت و احشاء خوراکی مانند جگر و قلوه بعد از ۴۸ ساعت نگهداری در سرخانه مصرف شود.

روز جمعه برابر با دهم مرداد عید سعید قربان است و طبق رسم دیرینه در این روز مردم برای کمک به نیازمندان قربانی می‌کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: