* استفاده از ماسک در بین شهروندان اصفهانی افزایش یافت
پ
کد خبر : ۱۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰ -28 July 2020
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از هفته گذشته میزان استفاده از ماسک در بین شهروندان اصفهانی افزایش یافته ولی در حال حاضر برای اینکه بگوییم نقش استفاده از ماسک در کاهش ابتلا به کرونا چقدر موثر بوده نیاز به زمان دارد.
به گزارش «آزادی»  : آرش نجیمی ، با اشاره به وضعیت کنونی کرونا، اظهار داشت: در حال حاضر آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان تغییری نکرده و متاسفانه هر روز به تعداد موارد جدید بستری افزوده می‌شود.

نجیمی افزود: چند روزی است که در استان اصفهان به غیر از کاشان و آران و بیدگل بیش از ۸۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و موارد ابتلا کاهش پیدا نکرده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه امکان دارد تعداد بیماران بستری شده افزایش یابد، گفت: امیدواریم نتایج پویش‌های همگانی استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی، الزام ادارات به استفاده از ماسک و اینکه دوباره قدری توجه مردم به کرونا جلب شده در هفته‌های آینده شیب افزایش موارد ابتلا جدید کاهش یابد.

وی تصریح کرد: از تیر ماه شاهد شیب تند ابتلا به کرونا هستیم و اگر کاهش پیدا کند با بهبود بیماران و افزایش تعداد ترخیصی‌ها، احتمال آمار بستری کاهش می‌یابد اما فعلا نشانه‌ای از توقف شیب افزایش موارد بستری در بیمارستان‌ها نیست.

نجیمی ادامه داد: هفته گذشته میزان استفاده از ماسک در بین شهروندان اصفهانی افزایش یافته ولی در حال حاضر برای اینکه بگوییم نقش استفاده از ماسک در کاهش ابتلا به کرونا چقدر موثر بوده نیاز به زمان دارد.

وی با اشاره به میزان نیاز به زمان برای تاثیر ماسک بر روند کاهش ابتلا به کرونا، اظهار داشت: ۲ هفته زمان نیاز است که این تاثیر را در آمار بستری‌ها ببینیم و در زمان‌های بیشتر در موارد حاد یا فوتی‌ها مشاهده می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: با افزایش بیماران حاد به تعداد تخت‌ها افزوده شد و در حال حاضر مشکلی فعلا نداریم ولی اگر تعداد بیماران بستری و موارد حاد بیشتر شود مجبور به افزایش تعداد تخت‌های آی سی یوی می‌شویم و ممکن است در آینده ما را با مشکل مواجه بکند.

وی افزود: خرید لوازم حفاظتی و سرویس دهی به کادر درمانی و بیمارستان‌ها، هزینه‌های بالایی را به دانشگاه علوم پزشکی تحمیل می‌کند و این هزینه‌ها ادامه‌دار شده و در طولانی مدت ممکن است دانشگاه علوم پزشکی با مشکلات اساسی مواجه شود.

نجیمی با بیان اینکه هزینه‌های میلیاردی متوجه دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: بیشترین هزینه مربوط به لوازم حفاظتی کادر درمان و بیمارستان‌ها سپس انجام آزمایش‌های مورد نیاز است که همگی هزینه‌بر هستند.

وی تصریح کرد: دولت در این زمینه کمک می‌کند ولی چون کل کشور با این مشکل مواجه هستند وزارت بهداشت مجبور است به همه استان‌ها بودجه اختصاص بدهد، بنابراین با توجه به افزایش حجم بیماران و تعداد موارد بستری این میزان بودجه پاسخگو نیست و نیاز داریم مردم در این زمینه کمک کنند، تا علاوه بر ارایه خدمات بهتر به بیماران در زمینه هزینه‌ تامین لوازم و تجهیزات نیز مصرف بهینه داشته باشیم.
برچسب ها: آزادی ، استفاده ، ماسک ، اصفهان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: