* نبرد سنگین عراقی‌ها با داعش در ناحیه جلولاء
پ
کد خبر : ۱۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ -27 July 2020
منابع عراقی از نبرد سنگین ساکنان روستای ام الحنطه در شمال ناحیه جلولاء در استان دیالی با داعش و فرار تکفیری‌ها خبر دادند.
به گزارش «آزادی» ، خبرنگار المیادین در بغداد از درگیری‌های شدید میان داعشی‌ها و ساکنان روستای ام الحنطه در شمال ناحیه جلولاء در شمال شرق بعقوبه در استان دیالی خبر داد.

از سوی دیگر یک منبع محلی در استان دیالی امروز دوشنبه اعلام کرد: ساکنان روستای ام الحنطه در شمال ناحیه جلولاء در ۷۰ کیلومتری شرق بعقوبه در استان دیالی عراق، تروریست‌های داعش را در یکی از باغات ام الحنطه به محاصره درآوردند و با آن‌ها به مدت یک ساعت درگیر شدند که داعشی‌ها پا به فرار گذاشتند.

این منبع بیان کرد: این درگیری‌ها کشته و زخمی برجای نگذاشته است؛ اما ساکنان روستای ام الحنطه در جستجوی داعشی‌ها برای پاکسازی بوستان‌های خود از تکفیری‌ها هستند و این پس از شکست عملیات‌های قبلی برای پاکسازی این بوستان‌ها و تامین امنیت آنهاست.

مناطق شمال جلولاء بیش از دو سال است که شاهد ناامنی است و این پس از فرار تکفیری‌ها از مناطق و استان‌های آزاد شده به بوستان‌ها و قصبه‌ها در این ناحیه است. ناحیه جلولاء در ۷۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه در استان دیالی عراق قرار دارد و ساکنان آنرا اعراب، کرد‌ها و ترکمن‌ها تشکیل می‌دهند. این ناحیه در ماه آگوست سال ۲۰۱۴ به دست داعش افتاد و مدت کوتاهی بعد یعنی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ از تکفیری‌ها بازپس گرفته شد.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، نبرد ، داعش ، عراق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: