* توسعه کشور در گرو توجه به نظام آموزش و پرورش است
پ
کد خبر : ۱۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ -25 July 2020
استاندار قزوین گفت: توسعه کشور در گرو توجه به نظام آموزش و پرورش و تامین ابزار و لوازم و تجهیزات آن و توجه به محتوای غنی است.
به گزارش «آزادی» ، سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین عصر شنبه با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، اصغری مدیرکل آموزش و پرورش و مدیران نهاد‌های فرهنگی و عضو در سالن استانداری قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهار داشت: پیشرفت کشور با توجه به نظام آموزش و پرورش محقق می‌شود و ما نیز باید به این نهاد اهمیت ویژه دهیم تا سایر بخش‌ها به حرکت درآید.

وی تأمین فضای آموزشی با کمک خیرین را از دغدغه‌های آموزشی استان دانست و یادآور شد: باید با کمک خیرین و انسان‌های دلسوز فرهنگی بتوانیم نیاز‌های اساسی خود در این بخش را تأمین کنیم تا شرایط تحصیل برای همگان به راحتی ممکن شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: مقام معظم رهبری به همه توصیه کر ده اند تا دستگاه‌ها در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند تا این نهاد بتواند به رسالت مهم خود بخوبی عمل کند.

جمالی پور یادآور شد: باید همه دستگاه‌ها به وظیفه خود در مقابل آموزش و پرورش عمل کنند تا کاری مغفول نماند و اعتبارات ملی هم اگر درست تعریف شود ما نیز در استان سهم خود را پرداخت می‌کنیم.



استاندار قزوین گفت: در مورد تأمین هزینه تعمیر زمین‌های چمن مصنوعی آمادگی داریم نیمی از هزینه‌ها را تأمین کنیم و چند زمین مصنوعی را نیز شهرداری نوسازی و بازسازی کند تا این کار متوقف نشود.

توجه به باور‌های دینی جدی گرفته شود

جمالی پور ضمن تشکر از تلاش مجموعه فرهنگیان و معاونت امور پرورشی اظهار داشت: باید به احکام دینی و اسلامی، باور‌ها و ارزش‌های دینی در مدارس بیشتر پرداخته شود تا دانش آموزان ما با تربیت دینی هم آَشنا شوند.

وی گفت: روحانیونی که در مدارس حضور دارند نباید فقط به اقامه نماز بسنده کنند بلکه انتظار می‌رود وقت بیشتری برای دان آموزان اختصاص دهند و پاسخگوی شبهات دینی آن‌ها باشند.

استاندار قزوین خواستار آن شد تا از ظرفیت خیرین و بخش صنعت برای بازماندگان از تحصیل استفاده شود.


وی با انتقاد از دخالت در وظایف دستگاه‌ها گفت: متولی آموزش مهارتی قبل از ورود به بازار کار سازمان فنی و حرفه‌ای است لذا نباید کار‌های موازی ایجاد کنیم و این آموزش را گاهی به دانشگاه علمی کاربردی و یا نهاد دیگر دهیم، زیرا این پراکندگی هزینه‌ها را هدر می‌دهد و مانع توسعه است.

جمالی پور اضافه کرد: اجازه دهیم هر دستگاهی کار خود را انجام دهد و در سیستم آموزشی خود به گونه‌ای حرکت کنیم تا تداخلی در وظایف ایجاد نشود و در این راستا بپذیریم که مهارت آموزی و ارتباط با صنعت و دستگاه‌های اجرایی و آموزش با سازمان فنی و حرفه‌ای است لذا لازم نیست شاخ و برگ اضافی دهیم و نگذاریم فرآیند ناقص شده و اخلالی در توسعه ایجاد شود.

استاندار قزوین موافقت کرد از این پس نیمی از وقت جلسات شورای آموزش و پرورش در مباحث ساختاری و نیمی نیز در مسائل محتوایی تنظیم شود.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: