* شناسایی ۶۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل
پ
کد خبر : ۱۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ -25 July 2020
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری ۶۰ بیمار جدید به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل خبر داد.
به گزارش «آزادی» دکتر شهرام حبیب زاده عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ مورد بستری جدید به علت ابتلاء به ویروس کرونا در استان اردبیل گزارش شده و وضعیت موارد بستری در بیمارستان‌های استان اردبیل با توجه به افزایش روز افزون بستری‌ها، نامناسب است.

وی با اشاره به این‌که تعداد کل بستری‌های مبتلا به کرونا در استان اردبیل ۴۳۳ نفر است، افزود: از این تعداد ۵۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و ۵۱ مورد ترخیص و ۵ مورد فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان ثبت شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: وضعیت استان اردبیل در مقابله با بیماری کرونا به هیچ وجه قابل قبول نیست و مهار این بیماری تنها با تلاش‌های کادر درمان میسر نخواهد شد و این امر مشارکت عمومی و یک خیز همگانی از سوی دستگاه‌های اجرایی و مردم را می‌طلبد تا با کاهش بی تفاوتی مردم نسبت به این بیماری خطرناک شاهد خروج استان از وضعیت قرمز و بازگشت به حالت عادی باشیم.

دکتر حبیب زاده بیان کرد: میزان موارد بستری در آی سی یو رو به افزایش است لذا در صورتی که مردم به توصیه‌های کادر درمان مبنی بر استفاده حتمی از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی توجه نکنند مجموعه درمان، پزشکان و پرستاران با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها توان رسیدگی و پاسخگویی به بیماران را نخواهند داشت.

وی ادامه داد: نباید بخاطر سهل انگاری عده‌ای از مردم جان عموم افراد به خطر بیافتد لذا در این راستا با افرادی که با بی توجهی جان مردم را به خطر می‌اندازند برخورد خواهد شد و اگر این بیماری در فصل گرما کنترل نشود با آغاز فصل سرما (که در اردبیل زودتر آغاز می‌شود) کنترل و مهار آن بسیار سخت‌تر خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اقدامات فعلی را برای کاهش بار مراجعات و ابتلاء مردم به کرونا کافی ندانست و گفت: شرایط فعلی در شهر‌های قرمز حاصل چندین هفته انتقال ویروس در جامعه بوده که در اثر عدم رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها رخ داده و چنانچه همکاری‌های جدی و لازم با برنامه‌ریزی‌های کنترلی و محدود کننده اتخاذ نشود شرایط ناگوارتر و بحرانی‌تری را در هفته‌های آتی شاهد خواهیم بود.

حبیب زاده ادامه داد: بیشترین آمار ابتلائات در مراسم عروسی، مجالس ترحیم، حضور مردم در اماکن پر تجمع و دورهمی‌ها رخ می‌دهد لذا هم استانی‌ها برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان حتماً از حضور در این مجامع خودداری کنند و در فرهنگسازی استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین مردم نهایت تلاش خود را برای کاهش فشار کاری پرسنل درمان استان داشته باشند.

وی تاکید کرد: مردم در استفاده از وسایل نقلیه عمومی حتماً موارد توصیه شده را رعایت کنند و در اتوبوس‌ها فاصله یک و نیم متری با سرنشینان را مد نظر قرار دهند و توصیه می‌شود رانندگان اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، وسایل نقلیه خود را برای حفظ سلامتی خود و سرنشینان ضدعفونی کنند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: