* استاندار: دلایل کاهش آمار ازدواج در استان کرمان واکاوی شود
پ
کد خبر : ۱۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ -23 July 2020
استاندار کرمان با بیان اینکه ابتدا گمان می‌کردیم که ریشه کاهش آمار ازدواج در مباحث بیکاری و مشکلات اقتصادی است گفت: در ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح شد که سه عامل مقدم بر آن است لذا برای رفع این مشکل باید ابتدا کار تحقیقاتی جدی در استان انجام شود.
به گزارش «آزادی» حمدجواد فدائی روز پنجشنبه در دومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان افزود: ابتدا باید اطلاعات خود را کامل کنیم و بدانیم تمرکز بر چه بخش‌هایی باشد و گزینه مناسب، بالابودن موارد طلاق و خیانت اگر موضوعات مهمی نسبت به اقتصاد باشد باید روی آن بیشتر کار شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه آمار ازدواج در سال ۹۸ استان کرمان وضعیتی بهتر نسبت به سال‌های قبل داشته است.

استاندار کرمان گفت: از سال ۹۵ تا ۹۷ روند تعداد ازدواج در دفاتر رسمی به طور کلی کاهشی بوده که این روند کاهشی در سال ۹۸ کند شده و منحنی کاهش به حالت مسطح درآمده است.

وی ادامه داد: سال ۹۷ نسبت به ۹۶ کاهش ۱۲ درصدی و سال ۹۸ نسبت به ۹۷ یک درصد کاهش آمار ازدواج در استان کرمان داشتیم لذا دستگاه‌های متولی عوامل کاهش ازدواج را بررسی کنند.

الزام به مشاوره پیش از ازدواج

فدائی افزود: از ۳۸ هزار متقاضی وام ازدواج ۹۰ درصد موفق به دریافت این تسهیلات شدند که درصدی قابل قبول است و سامانه مشاوره امید زندگی می‌تواند برای جوانان مفید باشد و خدمات دهی به پنج هزار نفر همزمان امکانی مطلوب است که از سراسر کشور می‌توانند از آن سامانه بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه الزام به مشاوره پیش از ازدواج جایگاهی قانونی یابد عنوان کرد: شرط گواهی آموزشی را برای ازدواج می‌توانیم لحاظ کنیم و باید فرهنگ مشاوره و اهمیت آن را به زوجین بیاموزیم.

استاندار کرمان افزود: خط ۱۴۸۰ بهزیستی برای مشاوره نیز در استان کرمان موثر بوده و نیاز به توسعه آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد خدمات مشاوره‌ای در قالب پوشش بیمه‌ای پیگیری می‌شود و کاهش پیش پرداخت مسکن و افزایش تسهیلات برای جوانان موضوعی ملی است و استانداری کرمان می‌تواند پیشنهاد دهنده و پیگیری کننده مصوبات ملی باشد.

مشاوره در کرمان علمی شود

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت اعتقاد به مشورت گفت: مشاوره به رسم سنت قدیمی در فرهنگ ما وجود داشته که باید علمی و ساماندهی شود و به طور کلی در فرهنگ مشاوره و مشورت باید متکی به داشته‌های خود عمل کرد.

وی اظهار داشت: مشاوره یک بحث فرهنگی است و نه تنها برای ازدواج بلکه در دیگر فعالیت‌های جامعه استان کرمان نیز باید لحاظ شود.

فدائی افزود: مدیران عضو ستاد نسبت به اهمیت موضوع حساس باشند و جدیت داشته باشند که در حد توان مسائل و مشکلات مربوط به جوانان را حل و فصل کنیم.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این نشست گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان مصوب کرد افرادی که ازدواج می‌کنند به علت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بدون مراسم زندگی خود را آغاز کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: