* بیمارستان‌ها کانون جدی انتقال بیماری کرونا هستند/ بستری ۷۶۷ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در تهران
پ
کد خبر : ۱۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ -22 July 2020
زالی اعلام کرد:
رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران از بستری ۷۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تهران ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش «آزادی»، علیرضا زالی (رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران) درباره آمار بیماران کرونایی در شهر تهران گفت: در شبانه‌روز گذشته مجموعاً ۷۶۷ بیمار در بیمارستان‌های استان تهران بستری شده‌اند که ۱۵۴ نفر آن‌ها در بخش‌های ویژه بستری شدند.

وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز عدد ترخیص کمتر از عدد بستری بیماران است، ادامه داد: این در حالی است که در این مدت ۶۷۲ بیمار هم با حال مناسب از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. از تمام کسانی که به مراکز درمانی با علائم کرونا مراجعه کرده‌اند تنها ۹.۳درصد نیاز به بستری داشته‌اند که این عدد در ماه گذشته چیزی حدود ۵و۵ درصد بوده است.

رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه بیمارانی که در روز‌های اخیر به بیمارستان‌ها مراجعه کرده و بستری شده‌اند نسبت به بیماران ۲ هفته گذشته بدحال‌تر هستند و دلیل آن هم این است که برخی از بیماران به لحاظ ترس از بیماری چند روزی در خانه می‌مانند و زمانی که علائم‌شان وخیم می‌شود به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

زالی تاکید کرد: یکی دیگر از مواردی که جای نگرانی دارد این است که بیمارستان‌ها کانون جدی انتقال بیماری کرونا هستند و متأسفانه در روز‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که برخی از همراهان بیماران که در فضا‌های بیمارستان تردد داشتند، خودشان دچار بیماری شده و کرونایی شده اند. از شهروندان می‌خواهیم تا به مراکز ۱۶ ساعته جامع سلامت مراجعه کرده، زیرا این مراکز نسبت به بیمارستان‌ها محیط سالم‌تر و کم خطری دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا محدودیت‌های اعمال شده با توجه به شرایط شهر تهران ادامه خواهد داشت، گفت: طبیعتاً پیشنهاد ما این است که محدودیت‌ها استمرار پیدا کند. البته قرار بود تا این محدودیت‌ها تا ۸ مرداد ادامه داشته باشد و طبیعتاً ما در روز شنبه مجدد پیشنهاد ادامه محدودیت‌ها را ارائه خواهیم کرد.

زالی در خصوص چرخشی بودن فعالیت ادارات کارمندان دولتی هم گفت: مدیران باید خاطرشان باشد که کارمندان در صورت چرخشی بودن فعالیت‌شان نباید از مرخصی استحقاقی‌شان کم شود بلکه باید به آن‌ها مرخصی استعلاجی تعلق گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: