* اعلام آمادگی لندن برای دسترسی همگانی واکسن انگلیسی کرونا
پ
کد خبر : ۱۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹ -22 July 2020
دولت انگلیس برای دسترسی همگانی به واکسن جدید کرونا که توسط دانشمندان دانشگاه آکسفورد به مراحل پایانی اکتشاف رسیده اعلام آمادگی کرد.
به گزارش «آزادی»  واکسن کرونا باید در مقیاس و بهای مناسبی تولید و در دسترس جهانیان و از جمله ایران و کشور‌هایی قرار گیرد که بیشتر از دیگران به آن نیاز دارند. این بیانیه می‌افزاید که در این جریان هیچ‌کس نباید عقب بماند.

سفارت انگلیس در ادامه تصریح می‌کند که هیچ کشور و شرکت داروسازی برای ساخت واکسن کرونا نمی‌تواند تنهایی به نتیجه برسد و این مساله نیازمند تلاش جهانی است.

بیانیه یاد شده با اشاره به اینکه «حمایت از تلاش‌های جهانی برای یافتن روش‌های درمانی جدید باعث می‌شود که پیامد‌های مرگبار ویروس کرونا هم‌زمان با ساخت واکسن این بیماری تسهیل شود» اضافه می‌کند: انگلیس یکی از اهدا کنندگان اصلی در این سه حوزه و در خط مقدم تلاش‌ها برای هدایت همکاری‌های بی‌سابقه جهانی و تامین منابع مورد نیاز برای توسعه و ساخت واکسن‌ها و روش‌های درمانی جدید ویروس کرونا بر مبنای سرعت و مقیاس مورد نیاز است.

این بیانیه می‌افزاید: انگلیس برای پیگیری واکسن و روش‌های درمانی ایمن، موثر، عادلانه و مقرون به صرفه که به تولید سریع در مقیاس جهانی منجر شود متعهد و در تلاش است، اطمینان حاصل کند، نخستین واکسنی که به تائید رسید، تمام دنیا بتواند به آن دسترسی پیدا کند.
 
تیمی از دانشمندان در موسسه موسوم به «جنر» دانشگاه آکسفورد و گروه واکسن آکسفورد گام جدیدی را به سمت کشف یک واکسن ایمن، مؤثر و در دسترس در برابر کرونا برداشته اند.

نتایج آزمایش مراحل اول و دوم که در مجله علمی "لانست" منتشر شده، نشان می‌دهد که نگرانی در مورد ایمنی واکسن کشف شده توسط دانشگاه آکسفورد علیه ویروس کرونا وجود ندارد و این واکسن باعث پاسخ‌های قدرتمند در هر دو بخش سیستم ایمنی بدن می‌شود.

این واکسن ظرف ۱۴ روز از انجام واکسیناسیون باعث بروز پاسخ توسط سلول‌های تی شد – گلبول‌های سفیدی که می‌توانند به سلول‌های آلوده به ۲-SARS-COV حمله کنند.

این واکسن همچنین می‌تواند طی ۲۸ روز پادتن تولید کند (پادتن‌ها می‌توانند ویروس را خنثی کنند به طوری که در همان ابتدای ابتلا این ویروس نمی‌تواند سلول‌ها را آلوده کند).

طی این تحقیقات، رشد پادتن‌هایی که ویروس را خنثی می‌کنند در داوطلبانی که واکسن را دریافت کرده بودند مشاهده شد. محققان معتقدند که این پادتن‌ها برای محافظت در برابر ویروس مهم هستند و پاسخ سیستم ایمنی داوطلبان پس از دریافت دوز قوی‌ترین پاسخ بوده است و ۱۰۰ درصد خون داوطلبان واکنش خنثی کننده علیه ویروس نشان داده است. قدم بعدی در تحقیقات این بوده است که ثابت شود آیا این واکسن در برابر ابتلا به ویروس ۲-SARS-CoV بدن را به طور موثر محافظت می‌کند یا خیر.

پروفسور پولارد می‌گوید: "ما از ۱۰ شرکت کننده که دو دوز واکسن را دریافت کرده اند، قوی‌ترین پاسخ به سیستم ایمنی بدن را مشاهده کرده ایم و این نشان داد که می‌تواند یک استراتژی خوب برای اجرای واکسیناسیون باشد. "

مت هنکوک وزیر بهداشت انگلیس پیشتر با انتشار پیامی در توئیتر، اعلام کرد که این کشور بیش از ۱۰۰ میلیون از این واکسن را سفارش داده است.

در زمان حاضر ۱۲۴ واکسن کرونا در مرحله تولید و آزمایش است که ۱۰ مورد از آن‌ها در مرحله تست انسانی قرار دارند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، آمادگی ، لندن ، دسترسی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: