* عبدالله ناصری: اتهام زنی به حجاریان نوعی فرار رو به جلو است/ هدف جهادیان جوان تطهیر رئیس پرحاشیه خود است/ نقد شفاف حکومت بهترین پاسخ به این تخریب‌ها است
کد خبر : ۱۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ -22 July 2020

به گزارش آزادی، اتهام زنی و تخریب‌های بی‌اساس رویه جدید و تازه‌ای نیست اما در پیش گرفتن آن در شرایط کنونی قدری عجیب به نظر می‌آید. هرچه باشد از یک سو مردم در تنگنای اقتصادی و معیشتی شدید قرار گرفته و حوصله دعواهای سیاسی را ندارند و از سوی دیگر جریان اصولگرا به لطف دستگاه‌های نظارتی انتخابات 98 به قدری راحت برد که خیالش از بابت انتخابات 1400 هم آسوده است.
در این شرایط چه شده که عده‌ای از سیاسیون تازه‌کار در این جریان دست به کار شده و اصلاح طلبان خاصه چهره‌های برجسته این جریان مثل سعید حجاریان را هدف می‌گیرند؟ اتهامات گندمی و «کاسب نان» خواندن او کم بود، با ادعایی عجیب، مذهب و اصل و نسبش را هم نشانه گرفتند!

جوانان اصولگرا تخریب اصلاح طلبان از جمله حجاریان را مثل یک دو امدادی دنبال می‌کنند. همین است که بعد از خضریان نوبت رائفی پور می‌رسد. او با انتشار عکسی مشترک از حجاریان و تاجزاده در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشته بود:«جناب آقای سعید حجاریان با واسطه از یک فرد موثق شنیده‌ام خانواده شما جدیدالاسلام هستند و حضرت‌عالی تبار یهودی دارید، بنده نیز مویداتی بر این فرضیه یافته‌ام.» او همچنین در ادامه پرسید که «در صورت «صحت» بفرمایید چه کسی از شما اول به مذهب حقه تشیع گروید؟ در چه سالی؟»
این ادعاها و اتهامات در یکی، دو روز گذشته با واکنش‌های گسترده‌ای همراه بوده است از فرزند حجاریان تا برخی سیاسیون در دفاع از وی سخن گفته‌اند. مثلا عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با «آزادی» در پاسخ به اینکه « این رویکرد تخریبی اصولگرایان چه هدفی دارد؟ آیا ناشی از اهداف انتخاباتی است؟» گفت: «جبهه اقتدارگرایان با توجه به هم ریختگی ناشی از غلطی کاری‌هایش فرار به جلو میکند. »


وی افزود: « مجلس یازدهم یک مجلس بی آبرو و مهندسی شده است که می‌خواهد این بی اصالتی خود را با این حرفها تحت‌الشعاع قراردهد؛ آن هم به زبان عضو نونهالی از هیات رزمندگان اسلام». وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «اگر در نظر داشته باشیم که سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان تا حد زیادی از دست رفته و فعالان سیاسی در این جریان این موضوع را قبول دارند، رویه تخریبی جریان رقیب چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟» گفت: «گنده تر از این جوان وحتی رهبران عالی اقتدارگرایان سالها علیه سعید آقا ودیگران گفته‌اند. شلیک‌های به موقع سعید آنها را زمین‌گیر کرده است و هیچ سودی نمی‌برند.»


ناصری همچنین درباره اینکه«بهترین واکنش اصطلاح طلبان به این رویکرد چه می‌تواند باشد؟ و با کدام شیوه می‌توان بدنه اجتماعی این جریان را متقاعد کرد؟» گفت: « بهترین کار همین کاری‌ است که اصلاحیون جامعه محور می‌کنند. یعنی نقد شفاف حکومت در کنار جامعه مدنی. بهترین واکنش این است که مدام در مورد مجلس یازدهم حرف بزنند. مجلسی که به نادرستی بهترین مجلس جمهوری اسلامی ایران نامبردار شده است.» وی با اشاره به اظهارات خضریان پیرامون نقش حجاریان در واردات گندم، گفت: «هدف این جهادیان جوان، تطهیر رئیس جهادی پرحاشیه مجلس است.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: