* کرونا به اسفراین هم کارت قرمز نشان داد
پ
کد خبر : ۱۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ -21 July 2020
رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین اعلام کرد: با افزایش شیوع کرونا در این شهرستان خراسان شمالی، اسفراین نیز به عنوان چهارمین شهرستان استان به وضعیت قرمز کرونایی دچار شد.
به گزارش «آزادی» دکتر اسحاق ایلدرآبادی  بدون اشاره به شمار مبتلایان کرونا در این شهرستان اظهار داشت: تا پیش از این شرایط این منطقه از نظر ابتلای به کرونا نارنجی بود که اکنون پس از شهرستان های بجنورد، گرمه و شیروان، به وضعیت قرمز رسیده است.

وی از مردم این شهرستان خواست برای جلوگیری از همه گیری این بیماری از حضور در اجتماعات و مکان های شلوغ پرهیز کرده و دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مکرر دستها را رعایت کرده و تنها برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج شوند.
وی گفت: افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده باید در خانه خود دوران قرنطینه را بگذرانند و از حضور در جامعه و اجتماعات اکیدا دوری کنند.

هفته گذشته رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین با اشاره به روند افزایشی شمار مبتلایان کرونا در این شهرستان، از بی اعتنایی مردم به پروتکل های بهداشتی و در مقابل خستگی کادر درمانی به دلیل فعالیت مستمر چندماهه ابراز نگرانی کرده و پیش بینی کرده بود که روزهای سختی پیش روی این شهرستان باشد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین، سومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی پس از بجنورد و شیروان است.

مرکز این شهرستان در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

قرار گرفتن استان خراسان شمالی در آستانه وضعیت قرمز کرونایی، مسوولان این استان را بر آن داشت تا دیروز در نشست ستاد مدیریت کرونا به بازگشت بخشی از محدودیت های گذشته رای داده و با جدیت بیشتری با صنوف سهل انگار و متخلفان از پروتکل های بهداشتی برخورد کنند.

تعطیلی بوستانها و تفرجگاهها در روزهای پنجشنبه و جمعه، توقف فعالیت آرایشگاه ها، کافی شاپ ها و قهوه خانه ها و نیز محدود کردن فعالیت رستوران ها و آشپزخانه ها به ارائه غذای بیرون بر از جمله تصمیمات آخرین نشست ستاد مدیریت کرونا در خراسان شمالی بود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، کرونا ، اسفراین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: