* زن آلمانی عضو بنیاد گوته در بغداد ربوده شد
پ
کد خبر : ۱۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ -21 July 2020
منابع امنیتی عراق روز سه شنبه گزارش دادند که افراد مسلح ناشناس یک زن تبعه آلمان را در مرکز بغداد ربودند.
به گزارش «آزادی» منابع امنیتی به رسانه‌های عراق گفته اند که «هلا مویس» از فعالان فرهنگی است که در مرکز فرهنگی «گوته» در بغداد فعالیت می‌کرد و شامگاه دیشب دوشنبه در خیابان «ابونواس» در مرکز بغداد ربوده شده است.

بر اساس گزارش ها، یک گروه مسلح ناشناس با دو خودرو، این تبعه آلمانی را هنگام دوچرخه سواری در این خیابان که در جوار رودخانه دجله واقع است، ربودند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت ربوده شدن این فعال آلمانی را بر عهده نگرفته و منابع امنیتی عراق نیز از سرنوشت فرد ربوده شده تاکنون اظهار بی اطلاعی کرده اند.

خبرگزاری «دویچه وله» آلمان در خبری اعلام کرده است که این زن آلمانی در اعتراضات پنج ماهه عراق (اکتبر ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰) که منجر به استعفای دولت «عادل عبد المهدی» شد، مشارکت داشته است.

این دومین حادثه ربودن اتباع خارجی در بغداد بعد از ربوده شدن دو فعال رسانه‌ای فرانسه و سه تبعه عراقی همراه آن‌ها در اوائل سال جاری میلادی است.

افراد مسلح ناشناس بعد از مدتی اتباع فرانسوی و عراقی را آزاد کردند.

همزمان با ربوده شدن این زن آلمانی، فعالان عراقی در شبکه‌های اجتماعی هشتگ «هلا مویس را آزاد کنید» به زبان عربی ایجاد کرده اند.

در این هشتگ، تصاویری مختلفی از حضور این زن تبعه آلمان در جریان اعتراضات اجتماعی عراق منتشر شده و برخی از فعالان گفته اند که این زن را بار‌ها در اعتراضات دیده اند.

خبرگزاری آلمانی د. پ. آ. هم در گزارشی از این رویداد نوشت: فعالان حقوق بشری از ربوده شدن یک مشاور فرهنگی آلمانی در بغداد خبر می‌دهند.

به گزارش این خبرگزاری «علی البیاتی» عضو کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق با انتشار خبری در شبکه توئیتر گفت که خانم «هلا مویس» یک مشاور فرهنگی آلمانی توسط افراد مسلح ناشناسی ربوده شده است.

هلا مویس متولد آلمان است، اما سال‌هاست که در عراق زندگی می‌کند. او در بنیانگذاری مؤسسه فرهنگی "بیت ترکیب" فعالیت داشته است. هدف این مؤسسه پشتیبانی از هنرمندان جوان عراقی است.

یک فعال حقوق بشری که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری آلمان گفت: مأموران امنیتی عراق عملیات جستجو را آغاز کرده و در تلاش پیدا کردن این شهروند آلمانی هستند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: