* نمکی: هم قهر بودم هم دلشکسته و هم عصبانی / این دستاورد بزرگ ملی را لگدمال نکنیم
پ
کد خبر : ۱۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ -08 July 2020
وزیر بهداشت گفت: من هم قهر بودم هم دلشکسته و هم عصبانی. بار‌ها گفتم این دستاورد بزرگ ملی را از دست می‌دهیم، این حرکت بزرگ افتخار آفرین را در عرصه بین‌المللی لگدمال بی‌توجهی نکنیم.
به گزارش «آزادی» سعید نمکی وزیر بهداشت در جلسه اضطراری ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: بیشترین زیان جانی، مالی و حیثیتی را در این مدت داریم و من به عنوان وزیر شرمنده مدافعین سلامت هستم که با تمام گذشت و مناعت طبع این مدت طی کردند. ما برنامه داشتیم، اما یک عده دچار سهل‌انگاری شدند. چه مردم و چه غیر مردم، دوستانی که در جایگاه‌هایی خصوصی و دولتی نشسته‌اند.

وی ادامه داد: این دستاورد ملی ارزان به دست آمده را ساده انگاشتند. من هم قهر بودم هم دلشکسته و هم عصبانی. بار‌ها گفتم این دستاورد بزرگ ملی را از دست می‌دهیم، این حرکت بزرگ افتخار آفرین را در عرصه بین‌المللی لگدمال بی‌توجهی نکنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به دل نوشته‌اش به رهبر انقلاب گفت: به خدمت مقام معظم رهبری این موضوعات را نوشتم. به ایشان عرض کردم من نگران مرگ سه رقمی به دلیل کرونا هستم. ما به زحمت آمار مرگ و میر را به کمتر از ۳۰ نفر رساندیم و توانستیم در تهران مرگ را تک رقمی کنیم. ما برنامه مرگ تک رقمی داشتیم و برنامه کنترل بیماری داشتیم و سه فاز برای بیماری در نظر گرفتیم.

نمکی خاطرنشان کرد: فاز اول مدیریت، فاز دوم کنترل و فاز سوم مهار بیماری بود و ما توانستیم در ۱۳ استان به فاز مهار برسیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: