* ناصر ایمانی: ضرغامی بهترین گزینه اصولگرایان نیست
پ
کد خبر : ۱۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ -29 June 2020
در گفتگو با آزادی مطرح شد:
به گزارش آزادی، هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم بر تعداد کسانی که احساس تکلیف می‌کنند، افزود می‌شود. یکی از این افراد هم عزت‌الله ضرغامی است که اخیرا خود را سرباز نظام خوانده و گفته که در صورت احساس مسئولیت یا تکلیف شدن به وی، وارد رقابت خواهد شد.
به گزارش آزادی، هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم بر تعداد کسانی که احساس تکلیف می‌کنند، افزود می‌شود. یکی از این افراد هم عزت‌الله ضرغامی است که اخیرا خود را سرباز نظام خوانده و گفته که در صورت احساس مسئولیت یا تکلیف شدن به وی، وارد رقابت خواهد شد.
 
عملکرد وی در چند سال گذشته، اما حکایت از آن دارد که ضرغامی خیلی پیش از این‌ها احساس تکلیف کرده و فضاسازی و تبلیغات را هم کلید زده است. شاهد این مدعا صفحه فعال اینستاگرامی و صبحانه‌های کاری وی است. او این کار را بعد از آن شروع کرد که حرف و حدیث‌ها درباره کاندیداتوری‌اش در انتخابات ۹۶ به جایی نرسید. از همان وقت چهره‌های مختلف سیاسی وغیر سیاسی با گرایش‌ها مختلف سیاسی را میزبان شد تا بگوید که چقدر روشنفکر و آزاداندیش است. ضرغامی همه تلاشش را کرده که با یک صفحه اینستاگرامی کارنامه‌اش در سازمان صدا و سیما را بشورد و ببرد، اما در این کار موفق نبوده است.

هنوز هم افکار عمومی به یاد دارد که سازمان تحت مدیریت او در جریان انتخابات ۸۸ چطور به احمدی‌نژاد کمک کرد و بعد هم با پخش اعترافات محکومان سیاسی آن قضایا و محروم کردن هاشمی و ناطق نوری از حضور در آن رسانه، آب به آسیاب رئیس دولت نهم و دهم ریخت. جامعه فراموش نکرده و برای همین هم وقتی حسین کروبی را به صبحانه دعوت کرد آنطور خبرساز شد.

رویه ضد و نقیض ضرغامی، اما تنها یک پیام دارد و آن اینکه او سودای رئیس جمهور شدن دارد و برای رسیدن به این هدف هم از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند. سوال اینجا است که اعتراف وی به اشتباه درباره فیلم «آدم برفی» یا کنایه زدن به دستگاه قضا پیرامون مبارزه با فساد چقدر به کار آمده و او را در رسیدن به هدف یاری می‌کند؟

فعالان سیاسی در جریان اصولگرا از اینکه علیه همفکران خود اظهار نظر کنند امتناع می‌کنند، اما بی‌میلی این جریان از لابه‌لای جملاتی که ظاهرا در حمایت بیان شده هم قابل دریافت است. مثلا ناصر ایمانی، تحلیلگر اصولگرا اگرچه رفتار ضرغامی را ریاکارانه نمی‌داند، اما درباره امکان حمایت جریان اصولگرا از وی هم سخنی نمی‌گوید.

او در گفت‌وگویی با «آزادی» گفت: «به نظر من از الان نمی‌توان روی کاندیداتوری هیچ کسی حساب کرد. چه آن‌هایی که می‌گویند نمی‌آیم و چه آن‌هایی که می‌گویند خواهند آمد. هر آنچه که در این رابطه گفته می‌شود هم گمانه‌زنی است و خیلی تحولات در این مدت اتفاق خواهد افتاد و همه آن‌ها بر انتخابات آتی اثرگذار خواهد بود».

وی درباره احتمال کاندیداتوری ضرغامی نیز گفت: «آقای ضرغامی هم می‌تواند یکی از کاندیدا‌ها باشد. به هرحال در سال ۹۶ هم او به عنوان یک کاندیدا مطرح بود و این یعنی زمینه فکری برای ورود او به رقابت‌ها وجود دارد «ایمانی، اما در دفاع از رویه ضرغامی که با سال‌های تصدی‌گری او در صدا و سیما همخوانی ندارد، گفت: «این برداشت به این خاطر است که جامعه آقای ضرغامی را کمتر می‌شناسد. در واقع قبل از اینکه او رئیس سازمان صداوسیما باشد، خیلی شناخته شده نبود و در آن زمان هم به خاطر سمت خود ملاحظاتی داشت. افرادی که از قدیم او را می‌شناسند، اما می‌دانند که مشی او مستقل است و و نوعی آزاد منشی دارد. گاهی هم دیدگاه‌هایش با نظر یک جریان سیاسی منطبق نیست، اما می‌گوید».

وی تاکید کرد: «ضرغامی همین است که الان می‌بینید و این‌طور نیست که بخواهد از خود چهره‌سازی کند».

این کارشناس مسائل سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه آیا ضرغامی آن گزینه‌ای است که اصولگرایان درباره حمایت از وی به اجماع برسند؟ گفت: «همه این‌ها نسبی است، بستگی به این دارد که چه کسانی کاندیدا می‌شوند. قطعا اگر بپرسید ضرغامی بهترین گزینه است، پساخ منفی است، اما اینکه از وی حمایت می‌شود یا نه بستگی به این دارد که چه کسانی در انتخابات حضور داشته باشند».

وی همچنین گفت: «شاید کمتر چهره‌ای را در جریان اصولگرا داشته باشیم که همه طیف‌ها پشت او بایستند. در جریان اصلاح طلب هم همین طور است. معمولا چنین چهره‌هایی کم هستند».
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: